Gå til innhold
Arkivverket

[#66031] Maria Sjursdatter ca 1800 Stranda


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Jeg kan ikke finne damens opphav.Hun var gift med Cornelius Syversen(Dyrkorn) 1798-1862 og et av barna var Carl Corneliusen. Jeg har tidligere funnet Carls konfirmasjon, og trolig funnet moras navn der. Kirkebøkene fra Stordalen er ikke fulltallige, så det er ikke så greit å finne tilbake igjen.Jeg trenger å vite Marias fødselsår,-hvor hun ble født og hva foreldrene het. Har noen der ute kjennskap til MARIA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Birgith : Det vil vere til hjelp for dei som evt. kan hjelpe deg om du legg ut nøyaktig den informasjonen du har; helst med lenkjer til kyrkjebøkene eller andre kjelder. Når vart Cornelius og Maria gifte? Når vart Carl konfirmert? Cornelius sin fødsel? Andre opplysningar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.En Cornelius Siusen Øvredyrkorn gifter seg i desember 1825 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stranda, Ministerialbok nr. 520A02 (1802-1827), Ekteviede 1824, side 476-477. Permanent sidelenke: Lenke (øverst til høyre)Men bruden heter Maria Knutsdatter, så det er kanskje en annen med samme navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Finner en sønn, Petter Carolus f i 1828 av dette paret Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stranda, Ministerialbok nr. 520A04 (1827-1864), Fødte og døpte 1828, side 88-89. Permanent sidelenke: LenkeKan dette være foreldrene til den Carl du søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Dette må være de jeg leter etter.Jeg har tidligere funnet opplysninger som jeg har notert, men kan ikke huske hvor jeg fant det.Et eller annet sted må det ha stått Sjursdatter, men det er nok feil. Jeg er sikker på at du har funnet de rette, for det står faktisk Syversen eller Siversen. Carl ble konfirmert 13-7-1841, Stordalen ,Stranda og gift 1852 Stranda med Elen Martha Thoresdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her fant jeg Carls dåp (nr 8) Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stranda, Klokkerbok nr. 520C02 (1825-1835), Fødte og døpte 1825-1826, side 28. Permanent sidelenke: LenkeDet er Maria Knutsdatter som står som mor.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Nå har jeg altså Marias rette etternavn, men framdeles er det vanskelig å finne når og hvor hun er født og ikke minst av hvem.Her trengs visst mer eksperthjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Marias dåp Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stranda, Ministerialbok nr. 520A01 (1759-1801), Fødte og døpte 1798, side 356-357. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.