Gå til innhold
Arkivverket

[#66050] Halvor Rustad til USA fra Aasnaes over Kr.ania 1888. Hvor kom han fra?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Halvor Rustad f. ca. 1862 (juli) og kone Anne f. ca. 1862 (mai) reiste over Kristiania til Minnesota i 1888. Heimstad var da Aasnaes. Hvor ble de gift og døpt? I Minnesota var han Halvor E. Rustad. Kan noen hjelpe oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg vet ikke. Rustad var etternavnet. Jeg kunne ikke finne daapen til Halvor Evensen Rusten. Halvor Rustad kan vaere f. juli 1862. Kan ikke finne giftermaalet i Aasnes heller. Jeg kan ikke finne dem utflyting fra Hof i 1888 i kirkeboka. Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Tror nok det er den i FT1865 som er den riktige. Du finner han ikke som døpt i Åsnes fordi en brann tok bøkene. 1848-1865 er borte, 1866 og fremover er rekonstruert. Du kan jo se etter vielsen i Åsnes, Hof, Våler og Grue. Kan hende dama var fra en av nabobygdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Helt fantastik og noe aa arbeide med! Lars, barn #90 er Halvor, sønn av Erik Johansen og Serine! Er det han du mener? Fra hva Arne har funnet sier slektninger at Halvor var sønn av Even Arnesen og Martha Rusten! Jeg prøver aa skrive til de som skrev dette. Berit, takk for hva du sendte, men dette er ikke godt aa høre. Jeg forsetter...., og tusen takk til Lars Ove, Aren og Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Den Halvor jeg fant i innlegg 4 var feil. Beklager, det gikk litt for fort her.Men det er riktig familie i innlegg 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Ivar Mellem

Du har slekt som bor på Gjesåsen i Åsnes. Barnebarn til John Evensen Rusten, bror til Halvor bor på Gjesåsen idag. ta kontakt med meg mmellem@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Her er familien på Rusten i 1875: Even Arnesen f.1828 Våler, Martea Olsdatter f.1825 Åsnes, barn: John f.1859 Åsnes, Halvor f.1862 Åsnes, Otto f.1867 Åsnes, Emma Marie f.1872 Åsnes, Føderådsmann Ole Eriksen f.1788 Åsnes kan være Marteas far. Ved utflyttingen bruker begge navnet Rustad, begge står som født i Åsnes. Siden farsnavnet mangler på Anne er det ikke godt å finne hennes slekt. Hva het barna? Kan hende de er oppkalt etter besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Alle dere har vaert saa snille aa hjelpe oss! Berit - hvor fant du 1875 Rusten? Magne - jeg skal skrive deg. Jeg har funnet mye idag. Anne Rustad som ble gift med Halvor var f. 1862 d. 1944 (Halvor d. 1931), dtr. av Johannes Olsen og Ronnaug Pedersdtr. Stubberudbakken Gausdal! De kom til Amerika ogsaa. Saa kommer vi ned 'the home stretch' med takk til alle dere! Tusen Takk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.