Gå til innhold
Arkivverket

[#66054] Arne Olsen Spetalen & Mari Eriksdatter Nordset viet i Strøm (Sør Odal ) 1752


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Ville sett stor pris på tilbakemelding hvis noen kjenner opphavet til Mari Eriksdatter Nordset som gifter seg med Arne Olsen Spetalen fra Vinger.(Nesten nederst i høyre kolonne på venstre side)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en kilde som sier at faren hennes var en Erik Olsen?LenkeHåper noen med muligheter til oppslag i kilder fra Strøm kan hjelpe deg her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Paret ser alle fall ut til å ha en datter Mari Eriksdatter f. ca 1719. Lenkeflere barn ved foreldresøk:Lars 1715Torkel 1722Siri 1726( Mulig det går an å sjekke dette i kirkebøker, men det er vel bare kronologiske lister ført så langt tilbake i tid?)Håper at det finnes lokalkjente folk som vet noe mer om disse folkene?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk skal du ha, Gunn - og godt nytt år!!Jeg skal titte litt på disse i bygdebøkenen jeg har, fin ledetråd! Jeg har funnet dem i Vinger bygdebok under Spetalen - håpet at det hadde vært noen døtre i familien for å sjekke om de var oppkalt etter bestemødrene, men de fikk bare gutter.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Jeg har allerede funnet ut at Erik Olsen kom fra Ånnerud i Sør Odal og da han gftet seg med Inger Torkelsdatter Grimsland/Leikvang fikk han skjøte på halve Syrud i Vinger av svigerfaren. Skyrud er nabgården til Spetalen i Vinger hvor Arne Olsen var fra - så dette ser bra ut. Takk igjen!!! Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.