Gå til innhold
Arkivverket

[#66056] Mons Mikkelsen Store Sangolt f. 22.05.1865 forfedre/mødre?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kna noen hjelpe meg med å finne Mons Mikkelsen Store Sangolt, Kolbeinsvik f. i Sund 22. mai 1865 sine forfedre og mødre og søsken og deres etterkommere. Jeg antar at Mons ble født på Stordal i Sund eller Store Sangolt. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke finner stedet Stordal i 1865, men bare i 1900. Mons Mikkelsen og familien hans reiste til Amerika i 1886 se forøvrig LenkeKristi Katrine gifter seg med Krisroffer Olai Olsen Drønen og bodde i Nord Dakota. Mange av Kristoffer Olai sine søsken bodde også omtrent på samme sted.Jeg ønsker å vite litt om Stordal på Sotra og om folka der kring 1865 før og etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Stordalen var i førstninga to husmannsplasser under Store Sangolt, dei vart oppretta rundt ca 1860. Seinare kom det ein plass til der.Her er familien i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f61245&gardpostnr=116&personpostnr=665&merk=665#ovre>LenkeHer er den andre familien i 1865 LenkeHer giftar foreldra til Mons seg. LenkeMikkel og Ragnhild var søsken fra Store Sangolt. Her gifter deira foreldra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.