Gå til innhold
Arkivverket

[#66062] Etterkommere etter Even Nicolaisen Løise fra Skoger


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Kan noen her hjelpe meg med etterkommere etter Even Nicolaisen Løise, f. 1796 på gården Løise (Løse) i Skoger. Han var gift med Live Kristine Olsdtr. Undesrud ?, f. 1801. 1. Ole Evensen Undsøe 2. Nicolai Evensen Undsø 3. Even Evensen Undsø f. 22 mars 1844 De mistet også 2 barn, så jeg aner ikke hvem av disse som vokste opp heller.Evens foreldre var: Nicolai Davidsen Momme og Marthe Evensdtr. Løise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk IGI finner jeg følgende barn av ekteparet Even Nicolaisen og Live Olsdatter :Lenke til 1. barn nevnt: Lenkeetter Aleth Johanne f. 1831 Skoger kommerOle Evensen f. 13 mai, dpt 2 jun 1833Nicolai Evensen f. 9 mars , dpt 5 apr 1835Hans Evensen f. 25 sep , dpt 26 sep 1837Martin Evensen f. 8 okt , dpt 12 okt 1840Disse barndåpene kan sikkert sjekkes i kirkebøker.Hvem som vokste opp og giftet seg blir neste søking.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Hei. Hans var den eneste som giftet seg. Han fikk ca. 9 barn.Aleth død 18/12-1933. Ole død 10/11-1904. Ungkar. Nicolai død 15/8-1904. Ungkar. Hans død 26/1-1922. Gift 30/10-1868 med Talette Amalie Jonsdatter. Martin død 23/10-1840. Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Gunn!Takk for svar! :-) Aleth Johanne har jeg funnet som død den 18 des. 1833, så den er forsåvidt grei. Men skal sjekke lenkene du la inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig kandidat til sønnen Martin Evensen, selv om det er litt avvik i fødselsåret? LenkeSkal se om jeg finner vielsen hans, kan hende det vil gi mer informasjon?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser da at du har fått svar om at Martin også døde.Da blir det bare barna til Hans du kan følge .Lykke til !Mvh. gamlefrøkna på Konnerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.