Gå til innhold
Arkivverket

[#66063] Hjelp til tyding


Gjest Magne Polden
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Polden

Eg arbeider med å digitalisera denne konfirmantlista, men slit nokre plasser med skrifta. Konfirmant nr 6 her, Lenke der det er skriven ein masse med veldig liten skrift i feltet for alder, og so ein fotnote etter konfirmant nr 16. Eg set veldig pris på om eg kan få hjelp med dette.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Jeg prøver meg, men det blir litt mangelfullt. Så får heller andre supplere: Det øverste klarer jeg ikke, men nederst ser det ut til å stå: NB. Det anmærkes at no 6, Mons Steffensen som ei befindes blandt de døbte i ministerialbogen skal efter Faderen Hans Olsen ...... og Hstr. ...... Solvigs skriftlige forklaring være døbt ...... augusti 1818. R.I.G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Tusen takk til Kjell og Anne. Til Kjell: Det står vel Fadrene, og ikkje Faderen før navnet Hans Olsen, og eg lurer litt på om han kan vera frå Torsvik. Den andre fadderen meiner eg heiter --- Monsen Solsvig, muligens Per. Eg aner og ein mulighet for at det kan stå Strudshavn kirke, mellom linjene over døbt. Dette baserer eg med ca 1/3 på det eg med god hjelp har klart å lesa, og 2/3 på god kjennskap i lokal geografi.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Takk igjen, Kjell. Dette løyser faktisk resten av puslespillet. Då er det slik at presten ikkje har notert denne dåpen, som foregjekk i nabosognet, i kyrkjeboka :)Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.