Gå til innhold
Arkivverket

[#66092] USA, Anton Nicolai Andersen, f 1880


Gjest Ann Hedvig Øvsthus
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Leter etter Anton Nikolai Andersen, født 3 august 1880.Vet han seilte på sjøen, og der verserer to historier om ham, en var at han dro til Amerika og aldri kom igjen, en annen at han døde mens han var på sjøen. Men om skipet da skal ha gått ned eller om han døde av naturlige grunner vet man ikke.Ved tellingen i Bergen 1900 står han oppført som fyrbøter på SS VenusHar fått disse opplysningene ved hjelp av Arnfrid Mæland, på arkivforumet: WWI Civilian Draft Registrationsabout Anton Nicolai AndersenName: Andersen, Anton NicolaiBirth Date: 3 Aug 1880Birth Place: Citizen of NorwayCity/County: Nyc (Brooklyn)# 42State: NYEthnicity: WMen ville gjerne visst hva annet som står om han inne på kopiene av draft listene fra WW1. Og om det finnes noe ang han død der. Han døde i Brooklyn, NY 3/4-1929, i henhold til det Yngve har funnet for meg inne på arkivforumet.Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK. dette er datert sept 1918, og han oppgir sin nærmeste slektning som Mrs. A. H. Andersen på samme adr som han har.Skal vi tolke det som at han har giftet seg der borte, eller er det en i slekten fra Bergen?Jeg har flere eks på at de har inngått ekteskap i USA selv om de var gift her hjemme.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Ahh, der skrev du akkurat det jeg skulle til å skrive Arnfrid. Vet du om man kan finne dette ut i Ancestry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja. Ta deg et gratisabonnement og så skal vi hjelpe deg videre.Vi må finne ut hva som er av databaser for Brooklyn, Kings, NY, i perioden fra ca 1913 til han dør i 1929. Det er nok konen hans, så da vil vi kunne finne henne i 1930, og se om der var barn i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Tviler også på det, og i tilfelle het hun gjerne ikke Andersen, vet ikke hvordan de fulgte etternavns 'reglene' borte i USA.Det gratis medlemsskapet dekker dessverre bare at man kan få laget seg et tre der inne, ikke at man får åpne dokumenter.Men nå er jeg blitt såpass nyskjerrig at jeg tegner en mnd abo. jeg, har noe annen slekt jeg skulle ha sjekket i USA også, på min side av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Ah, da viste det seg at det var litt anderledes enn jeg trodde. Fikk det gratis 14 dg når jeg signet inn for vanlig abo, da får jeg først 14 dager gratis, og kan melde meg ut innen de 14 dagene er gått, og ikke betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Her er en norsk sjømann, men han er gift med Charlott. KAN det være en 'C' som står i registreringskortet over?Name: Anders Anderson Home in 1920: Brooklyn Assembly District 3, Kings, New York Age: 39 years Estimated Birth Year: abt 1881 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Charlott Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1915 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 458 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Anders Anderson 39 Charlott Anderson 44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Ah, da viste det seg at det var litt anderledes enn jeg trodde. Fikk det gratis 14 dg når jeg signet inn for vanlig abo, da får jeg først 14 dager gratis, og kan melde meg ut innen de 14 dagene er gått, og ikke betale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Etter det jeg har klart å tyde er det MRS A N Andersen som står på relative, altså MRS Anton Nicolai Andersen. Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Grunnen til at jeg sier A N, er at jeg sammenligner med M'en i Mrs. Evt har vedkommende brukt en 'liten' bokstav som initial?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York City Death Records Search 1891-1948 Surname Given Name Age Month Day Year Certificate Number County SoundexAnderson Anton 48 y Mar 4 1929 6563 Kings A536Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser i 1920 Norfolk Virginia, Anderson, Anton N. 39 aar. Emigrated 1906 (president?) Iron Works. Han er gift med Sigrid W. emigrated 1915. Mrs. A N er Mrs. Anton Nikolai. Then I have a passport application for Sigrid from 1920 which I can scan in and send to you. I don't know how to place it in here. Write me if you want a copy: margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

NYC Grooms Records SearchSurname Given Name Month of Marriage Day of Marriage Year of Marriage County Certificate Number Soundex Link to BridesAndersen Anton N Dec 22 1916 Kings 15666 A536Finner ikke bruden...Kopi av marriage records kan bestilles: http://www.italiangen.org/NYCMarriage.stmMen det bør kanskje gjøres gjennom elektroniske tjenester pga lettere betalingsmåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

1930 ser jeg Sigrid Andersen, boarder, 44 aar, single (can be a widow). De hadde ingen barn i 1920, og hun har ingen i 1930. Hun bor i Kings Co. NY. Hanne, kan du se om det er en Marriage Record for that date for Sigrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Jeg har også funnet det samme som i (21), og har nå prøvd andre kilder for å finne ut hvem bruden var. Men vet ikke hvor jeg skal søke.Og det stemmer også som Margaret skriver over her at han jobbet for Iron Works i Virginia, men på draften fra WW1 står han oppført med arbeidsgiver Virginia og bosted New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.