Gå til innhold
Arkivverket

[#66112] Sadelmager Ludvig Hansen i Strandgade 31 i Trondheim i 1875


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Jeg søker hjelp til å finne flere opplysninger om sadelmager Ludvig Harald Sophus Hansen, født i 1838, som var bosatt med sin hustru Karen Elise født Krøger i Tønsberg i 1836 og deres sønn Ludvig Hansen, født i Tønsberg i 1863 og datter Elise Hansen, født i Tønsberg i 1866. Det er oppgitt at Ludvig ble født i Kjøbenhavn i f.t. selv om det er feil da han ble født i Svendborg Købstad. Jan flyttet til Tønsberg i august 1858 for å arbeide hos en sadelmaker Meyerkof og i september i 1869 flyttet han med sin familie til Tronheim.I Strandgaden 31 var han sadelmager med eget værksted i 1875 og det bodde to lærlinger og en tjenestepike i husværet og en tilreisende bekjent kvinnen Bonde født i Tønsberg.Jeg ute etter opplysninger etter 1875. Ble de boende i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Takk Egil!Du har nok funnet de rette personene. Mitt håp er å finne ut mer om Eli og Thor Siegwart og etterkommere.Jeg har skrevet et nytt innlegg der jeg søker hjelp til å tyde teksten i innvandringen for Ludvig til Tønsberg på side 397 som No. 14 i 1858.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.