Gå til innhold
Arkivverket

[#66122] Nordland?


Gjest Frank H. Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank H. Johansen

Mulig det har vært opplyst tidligere; men hvordan ligger det an med panteregistere og pantebøker fra Nordland?Finner kun panteregister fra Borge i Lofoten her, ellers tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Nordland og Rogaland er pt de to fylkene som helt glimrer med sitt fravær. Nordland ligger til Statsarkivet i Trondheim og Rogaland til Statsarkivet i Stavanger. Disse to er sist ut av de 8 statsarkivene. I Trondheim, som i tillegg har ansvar for Møre og Romsdal og begge Trøndelagsfylkene, startet de opp sent i fjor høst, og har så langt ikke lagt ut bøker fra Nordland. Det er realistisk å forvente bøker både fra Nordland og Rogaland i løpet av 1.halvår 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Takker for svar. Da ser jeg fram til å bla i pantebøker for Gildeskål og Beiarn i Nordland utpå sommeren en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Ser det har dukka opp noen pantebøker fra Helgeland, så der ting på gang :-) (Selv om Salten er mer interessant for min del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Frank H. Johansen

Jeg pleier å bli litt oppgitt over dem som maser på dere, men nå må jeg mase litt selv... :-)Ser det har dukket opp mye fra Nordland i de site månedene. Men tror dere det dukker opp noen panteregistrere fra Salten i Nordland snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frank H. Johansen

Da har de første panteregisterne for Salten i Nordland dukket opp, og jeg har noe å kose meg med i påsken :) Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Ja, jeg beklager at du ikke fikk svar før du svarte selv! Men det har seg i alle fall slik at alle mikrofilmede pantebøker og -register for Salten er skannet. Det er derfor indeksering det står på, og jeg antar at det vil komme Salten-bøker fortløpende nå framover.En del tinglysningsmateriale fra Statsarkivet i Trondheim er ikke tidligere mikrofilmet. Dette materialet er for tida prioritert for skanning fra original. Jeg har dessverre ikke oversikt nå over hvor mye Salten-materiale som eventuelt kan ligge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.