Gå til innhold
Arkivverket

[#66141] Maria Mathiasdatter fra Ringsaker f 1854


Gjest Kari Dahlsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Dahlsveen

Maria Mathiasdatter fra Ringsaker f 1854 gift i Furnes 29 nov 1875 med Kristoffer Olsen Jesnes-eie. Jeg finner ikke Maria som født i 1854. Ei heller som utflyttet fra Ringsaker til Furnes. Har lett og lett. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen og hennes fars navn er ført som Mathias Eriksen, se nederste vielse på siden her: LenkeDa kan det hende det er letter å finne henne i 1865-tellingen? Den kandidaten jeg fant i farten ble feil, ser jeg :-) Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahlsveen

Kan dette være de riktige folka? Marie Matiasdtr Heramb-eie f 24 feb 1853. Foreldre: Matias Evensen og Berte Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er antagelig dåpen til henne i 5) Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 9 (1850-1860), Fødte og døpte kvinner 1853, side 108. Permanent sidelenke: Lenke nederst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er konfirmasjonen som du fant i 4) Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 10 (1861-1869), Konfirmerte kvinner 1868, side 259. Permanent sidelenke: Lenke Det er den samme damen, farens navn er feilskrevet som Evensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kari Dahlsveen

Jeg har fått god hjelp og sier takk for det.Far til Matias Eriksen var nok Erik Thomesen som vi finner under Kolstad i 1801, 13 år, legdgutt.Er det noen som også klarer å hjelpe meg med hans foreldre? Kirkeboka blir vanskelig å lese for meg. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.