Gå til innhold
Arkivverket

[#66163] Kittil Jacobsen Solgaard


Gjest Trond Hafredal
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Hafredal

Jeg prøver og finne ut hvor Kittel (Kittil) Jacobsen Solgaard (Soelgaard) kommer fra,han var født ca 1754 i folketellinga i bamble i 1801 som komandør sergsjant på Rørholdt 47 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Ved søk på Familysearch http://www.familysearch.org/ på Kiddel Jacobsen f. 1754 /- 5 år, i Noreg, får eg opp berre to relevante treff:Kiddel Jacobsen Huusefiel, f. i Kvinesdal 1752Kiddel Jacobsen Husefield, f. i Kvinesdal 1757Om informasjonen er rett, er nok dette to brør, og den første døydde truleg sidan den andre fekk same namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Hafredal

Kittil Solgaard gift første gang i Bamble 1779. Yrke sersjant. Når datteren Maria døpes i 1791 kalles han Kittil Jacobsen Solgaard. Fadder i Brevik 1774. En Jacob Solgaard blir gift i Bamble 1809. Han ble født i Kr.sand 1785. Hans far het Anders Jacobsen Solgaard. Vi kan vel være ganske sikre på at Kittil og Anders er brødre. noe særlig lengre har jeg ikke kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

I 1801 og 1865 er det éin stad som heiter Solgaard, og det er i Tune i Østfold.I 1900 har det komme éin Solgaard i Oddernes i Vest-Agder, og éin på Askøy i Hordaland. Desse siste er neppe relevante her.Dersom namnet ikkje er tilfeldig konstruert, peiker det altså i retning av Østfold. Men det er jo òg tenkjeleg at det er dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.