Gå til innhold
Arkivverket

[#66172] Er det noen som vil ha sin slektstavle / slektbok publisert på nettet?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg vet det er mange der ute som sitter på verdifulle slektstavler / bøker, men som ikke har egen hjemmeside.Derfor vurderer jeg å tilby plass på min hjemmeside for de som ønsker dette. Jeg vil da lage dette som et eget 'tema' (feks.Slektstavler)Jeg kan ta på meg arbeidet med å konvertere til PDF, men jeg vil ikke kunne foreta korreksjoner, det må 'eieren' ta ansvar for.De som ønsker å gjøre dette må også tillate at fullt navn og e-post adresse (link) blir offentliggjort.Interesserte kan evnt ta kontakt med meg på e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Hei Lars Ove har to slektstavler som jeg kan komme ned til deg med.Den ene en min islanske tiptipolderfars slekt som går tilbake til cr.35 ledd og min tiptipoldermors franske aner som går tilbake til 1470. mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Flott Knut :-)Det er forøvrig ikke allverdens respons på denne ideen, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Jeg trodde at å dele sin viten, og kanskje få ny viten ville vært mer interessant.Men jeg har tatt feil før jeg..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg tipper at de fleste som vil ha slekten sin publisert allerede har gjort det, fordi a) det finnes flere gratis hjemmeside-tilbud (så lenge man ikke overskrider en viss størrelse) b) det er veldig enkelt å legge ut rene tekstfiler, man trenger overhodet ingen kunnskap om html-koding osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Jeg lurer på hvordan dette kan gjøres i praksis. Jeg har skrevet 3 slektsbøker, hver på ca. 300 sider. Mener du at det bare er slektsoversikter som skal legges inn, eller skal også alt 'utenomsnakket' - gårdshistorie, personhistorie etc. være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Svei Arnolf:Mulig du har rett, men jeg tror det finnes mye interessant materiale som ikke er publisert.Ola:De bøkene du har skrevet skulle absolutt vært på nett. Alle sammen. Send en mail til lars.ove.wangensteen@gmail.com, så skal jeg gi deg noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Hei. Jeg vil gjerne legge ut mitt slektstre på dine sider. Er nesten ferdig , mangler noen små biter jeg sliter litt med. Kan jeg legge det inn ved senere anledning? Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Gunn-AnitaJeg tar det når du føler du er ferdig. Ellers er det fullt mulig å korrigere underveis. Et slektstre blir vel aldri helt ferdig.Det man kan gjøre er å sende meg en fil (gedcom, RTF, jpg, World osv) og jeg konverterer det til pdf. Blir det korreksjoner er det bare å sende meg en ny fil, og jeg sletter den gamle og legger inn den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.