Gå til innhold
Arkivverket

[#66173] Paulus Pettersen, Sagene i Oslo


Gjest Jan Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Braathen

Hei.Jeg har problem med å finne et dødsfall i Oslo.Familien Pettersen flyttet til Oslo i perioden 1874-79. En datter er døpt i Østre Aker kirke i 1879. De bodde i Grefsenveien i perioden 1881-84 hvor ytterligere to barn ble født. Begge ble døpt i Sagene kirke. I 1887 flyttet familien til Nils Huus gate (nærmere Sagene kirke). I ”Oslo Adressebok” er faren (Paulus Gunnerius Pettersen) ført opp i 1887 og 1888. Han står ikke oppført i 1889, men enkefr. Pettersen er oppført på samme adresse. Senere år endres dette fra enkefr. til morens navn (Maren Pettersen).Faren (Paulus Gunnerius Pettersen) må ha falt bort i tidsrommet 1887-90 og burde hatt sin begravelse i Sagene kirke, men jeg klarer ikke å finne ham. De siste bostedene sokner til Sagene kirke. De siste barnene ble døpt i Sagene kirke. Flere av barnene (utover de to) ble konfirmert i Sagene kirke i perioden 1887-99. Farens navn er oppgitt ved disse konfirmasjonene, men det var vel vanlig selv om han er avdød. Konen døde i 1903 og ble bisatt i Sagene kirke.Hva kan være årsaken til at jeg ikke finner ham. Jeg har søkt i perioden 1880-1903 (også for Østre Aker kirke). Kan han ha blitt bisatt i en annen kirke? Hvilke ”nabo-kirker” er det til Sagene kirke? Torshov var ikke oppført før langt ut på 1900-tallet.Denne Paulus har jeg tidligere omtalt i tema #65880 vedrørende tidligere deler av livet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Jan Braathen

Tusen takk for informasjonen Hilde. Dette er riktig mann. Jeg fant ham jordfestet i Vestre Aker kirke 5. mai 1888.Jeg var inne på dødsfallprotokollene for 1887 i går formiddag, men det gikk så forferdelig tregt (flere minutter å skifte side). Siden dødsfallprotokolleneregisterene gjelder fra 1894, ga jeg mer eller mindre opp. Serverene har blitt oppgradert imorges, så nå er hastigheten mye bedre.Men igjen Hilde, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.