Gå til innhold
Arkivverket

[#66180] Eline Pedersd f ca 1831 på Toten. Trenger hjelp for å finne foreldre.


Gjest Odd Roen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Roen

Ved folketellingen for 1865 i Vang på Hedemarken under gården Dobloug finner vi Eline Pedersd 34 år fra Thoten. Gift med Gulbrand Johanness husmann med jord 30. Hvem var hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er familien i 1865 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0414&kenr=004&bnr=0079&lnr=000>LenkeSer at de har ei datter som heter Karen, hun er nr. 2 av døtrene og kanskje oppkalt etter sin mormor?? I Vestre Toten finner jeg denne jenta, datter av Peder Olsen og Kari Olsdatter Lenke. Karen kan muligens være oppkalling etter Kari… Men sikker er jeg ikke, og jeg har ikke sjekket om det finnes noen Eline døpt i Østre Toten på samme tid.Men det finnes også en annen Elena som er døpt i Vestre Toten, datter av Peder Olsen og Marthe Paulsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roen

Takk så langt. Du leser bøkene bedre enn meg. Jeg fant heller ikke ekteskapsinngåelsen, så takk for det.Er det noen som kjenner til om det eksisterer utflyttingslister for Vestre Toten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Berit Østby-Deglum

Det er inn- og utflytting registrert i ministrerialbøkene for V. (avskrevet og utlagt på Gjøvik og Toten slektshistorielags hjemmeside) og Ø. Toten.Elene Pedersd. Bonderud, 27 år, meldte utflytting til Christiania og fikk attest 23/5 1859. Dermed er vel datter av Peder Olsen og Marte Paulsd. ute av bildet.Har ikke funnet den førstnevnte Elene som utflyttet fra Ø. Toten ved en rask gjennomgang. Nå var det slett ikke alle som meldte flytting, så det er store hull i det registeret.Har du sett etter henne som innflyttet til Vang/Furnes? Husk at navnene Elene/Eline og Helene/Hellene ofte gikk om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.