Gå til innhold
Arkivverket

[#66195] hjelp til tyding av faddere ved Knuds dåp 1794 i Drangedal


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver her med tolking av faddere og stedsnavn:Ingebor Eirichdatter, Bø(e) Thone Ellefsdatter , Grave Thorbj. Ejnersen , Wraalstad Jørgen Nottesen , Woxland Simen Nottesen, Woxland.Alle disse gårdsnavn finnes i Drangedal 1801.Legger lenke til Woxland her, hvor muligens faddere med samme fornavn finnes fortsatt? Lenke Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Ser innlegget ikke ble oppdatert. forsøker på nytt.Tusen takk Gunn, men dette er vel dåpen til Kari, hun som står oppført over Knud ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Belager at jeg så på feil dåpsbarn. Da er det Knuds barndåp du mente. Den var ikke så enkel å lese gårdsnavn på faddere, nei!Legger en lenke først til den Knud jeg lurer på om er her hos foreldre 1801:LenkeSå skal jeg kikke litt om jeg kan finne de andre faddere på gårder som kan likne :-)Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her lurer jeg på om fadder Knud Throndsen Øen ,kan være denne mannen? LenkeFant også en Thorbær Hansen på Præstøen i samme telling, men leter litt bedre for å se om jeg finner noen av faddere 1801-tellingen.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gårdsnavnet til første fadder, Ragnild Knudsdatter, inneholder -ugsæt. Jeg vet ikke hva første bokstaven er, men det er en gård i Drangedal som heter Siugsæt i 1801. De andre er Kari Olsdt. Præstegaarden, Torb?ær Hansdt. ibid.(samme) Knud Thronsen Øen, Niels Hansen Prgden.(Præstegaarden?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott med Berits hjelp her.Jeg fant nettopp en Ragnhild Knudsdatter på en husmandsplass under Præstegaren. Plassen het Rugsæt , kunne jo passe her: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Gunn og BeritRagnhil Knutsdtr. er da Helvig, mor til Knud sin søster. (7) Hun ble viet 26-11-1776 med Ole Knudsen Gudbrands / Rugseth. Så da er den fadderen plassert. For å ikke lage dobbelt arbeid, så har jeg satt opp familien til Gunder Towsen Jysreid og Helvig Knutsdtr. i debatt 66181mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Torbær Hansdtr., er da datter av Hans Halvorsen Lie og Maria Nilsdtr. Prestøya. Torbær ble gift med Mathias Christenson Glosimotmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Den siste fadderen i dåpen til Knud f.1794, Knud Thronsen, tror jeg kan være den første mannen til Kari Thorsdtr. Øen. f.1736 Hun ble viet for 2 gang 23.06.1800 med Knud Aslaksen Bjørndalenmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.