Gå til innhold
Arkivverket

[#66196] Anna Johannesdatter Rong & Maria Andrine Johannesdatter Rong.


Gjest Kenneth Fromreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Fromreide

Hei er det som som kan hjelpe med historien til disse 2 jentene som er døtrene til Johannes Olai Nilsen Født 07.04.1861 og Sigrid Brynjelsdtr født 10.01.1859Bosted: RongAnna er født 06.09.1890 og Marie Andrine er født 14.04.1902 Lurte på om di giftet seg? Hvor di bodde) og når di døde?Johannes og Sigrid er mine Tipp oldeforeldre. Brita Johannesdtr Fromreide var en av barna til Johannes og Sigrid som er min oldemor.Håper noen kan hjelpe.Mvh Kenneth Fromreide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du vet vel kanskje at det er Rong både på Voss og Herlø, så du må vel presisere hvor det var.Det er vel disse på Herlø, tenker jeg: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Fromreide

Herlø ja. Ikke lett å finne ut av disse 2 jentene. Jeg har født,døpte og konfimerte infoen av Anne & Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

På DIS gravminner finner jeg 3 som heter Anna og er født 6/9 1890: 1 Anna Olava Hångmann død 22/1 1964 2 Anna Larsson død 26/6 1950 3 Anna Lund død 4/ 6 1967 Alle er begravet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Fromreide

Hei Agnar.Tusen takk for hjelpen. Det er nok rett Anna Johannesdtr ja. Fant du noe om Maria Andrine Johannesdtr Rong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Nei, jeg har ikke funnet noe om Marie. På døde i Bergen 1912-1972 finner jeg en Anna Schram som døde 5/1 1953 og Christian Andreas Schram døde 30/11 1939. I dødsannonsene til BT på mikrofilm på Bergen off. Bibliotek, kan du ofte se om de har etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Det er en Marie Andrine Paulsen som døde i Bergen 5/ 6 1950 og Marie Andrine Falkanger døde 27/11 1969.Dette er selvsagt bare et forsøk på å finne henne. Dødsannonsene har muligens med fødselsdato og eventuelt etternavn før ekteskap. På Christian kan du få nærmere opplysninger om etterkommere (og ofte hvor de bodde i 1939) på Statsarkivet i Bergen. Det er over 69 år siden han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.