Gå til innhold
Arkivverket

[#66205] Registrering av fødested og bosted, dobbeltføring


Gjest Bjørnar Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørnar Iversen

Vi jobber med å registrere de konfirmerte i Kråkstad/Ski 1880 - 1892, Lenke og det har gått relativt greit fram til 1886, s. 100, hvor en ny prest (?) har begynt å føre fødested og bosted med hhv. Ski, Strævop og Ski, Solberg. Jeg begynte å føre dette bokstavrett inn, men så slo det meg at søkbarheten ble sterkt redusert - alt vil jo finnes under Ski. Skal vi droppe Ski eller føre det som Strævop, Ski og Solberg, Ski? For første gang får vi også opplyst foreldrenes bosted, og i et tilfelle står det ”Bopæl ukjendt” - skal dette føres eller stå blankt?Mvh Rolf Gjølstad og Bjørnar Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg vil sterkt anbefale at dere registrerer fødested og bopæl slik det står. Dette vil faktisk være god informasjon hvis vi skal tenke på de som ikke er så kjent i Ski og Kråkstad-området, å få spesifisert stedene som lå under Ski. Samtidig vil det være god informasjon hvis en slik database kom med i søket gjennom alle databaser. Jeg vil også hevde at informasjon om 'Bopæl ukjendt' er også en viktig informasjon, så det ville jeg tatt med.Det er selvsagt opp til dere hva dere beslutter, og hvis dere gjør endringer i registreringen i forhold til originalen, så pass på å få det med i en dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.