Gå til innhold
Arkivverket

[#66224] Hjelp med å lese/oversette panteregister


Gjest Peder Stenslie
 Del

Recommended Posts

Gjest Peder Stenslie

Har noen et forslag om hvor man kan finne litt hjelp med å lese noen of disse gamle dokumentene? Jeg kan lese en god del norsk, men strever med håndskrift og noenganger ordforådet som brukes.Jeg fant en side i panteregisteret for Øyer kommune i Oppland som gjelder mine forfedres gård. Jeg kan forstå litt og gjette her og der, men det ville være veldig hjelpsomt og spennende hvis jeg kunne få greie på hva som stod der.Finnes det en tjeneste som driver med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom du gir ut henvisning til hvilken side det gjelder, og legger dette ut i Digitalarkivets brukerforum, er det sannsynlig at du vil få rask og kompetent hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom du gir ut henvisning til hvilken side det gjelder, og legger dette ut i Digitalarkivets brukerforum, er det sannsynlig at du vil få rask og kompetent hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.