Gå til innhold
Arkivverket

[#66233] Søker info om Lauritz Hansen i Horten i 1865


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Jeg fant Lauritz hansen, 25, fra Danmark i f.t. i 1865,som svend hos bokbinder Louis Møbius i Horten.Kan det finnes info om Lauritz's innflytting eller annen info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Lauritz kan være identisk med Anders Lauritz Martin Hansen, som ble født 26.7.1835 i Svendborg Købstad i Danmark. Han var bokbinderlærling i Svendborg i 1850. To av hans brødre flyttet til Sandefjord i 1845/1846 og til Tønsberg i 1858, som sadelmakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Muligens bror som flyttet til Tønsbrg? LenkeMvh. GunnOm det finnes opplysninger i kirkebøker om brødrenes vielse, kan det hende du vil finne fars navn?Ser at jeg har nevnt Tønsberg og ikke Horten i innlegg 3. Pussig at sadelmaker i Tønsberg er nevnt med Laurits-navn også?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her på Vestfoldslekt fant jeg vielsen til Henrik Hansen, sadelmakeren i Sandefjord. Her står fødested og farsnavn i alle fall: LenkeKan det tenkes at brødre i var faddere ved barndåpene?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen i kirkeboka for Sandar: LenkeSe nr. 34 .Vestfoldslekt tar tid å åpne i dag, av en eller annen grunn? Skal se om jeg finner barna Peder Chr. og Emilie døpt i Sandar også?Kan hende brødre i Norge var faddere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ble datter til sadelmaker Henrik , Emilie Mathilde døpt i Sandar 1855, se nr. 70. LenkeDessverre ser det ikke ut til at faddere er til hjelp her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.