Gå til innhold
Arkivverket

[#66237] Søkefunksjonen i utv.prot.


Gjest Jostein Molde
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Molde

Jeg ønsker å kjøre statistikk fra utvandringsprotokollene, men jeg får ikke søkt fram ord/navn som inneholder apostrof. For eksempel utvandrere fra Nærøy i Nord-Trøndelag. Her ligger det inne 790 personer som har oppgitt bosted N'rø, men disse får jeg ikke skilt ut for å fortsette med den statistiske behandlingen. Kan dere hjelpe meg? Hvorfor er en apostrof med i det hele tatt?Vennlig hilsen Jostein Molde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Årsaken er at ikke alle dataprogram har greid å håndtere bokstavene æ, ø og å. Men vi skulle kunne gjøre noe med det nå. Og dersom du er tjent med det, kan vi sende deg en egen fil med de 790 fra 'N'rø'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Årsaken er at ikke alle dataprogram har greid å håndtere bokstavene æ, ø og å. Men vi skulle kunne gjøre noe med det nå. Og dersom du er tjent med det, kan vi sende deg en egen fil med de 790 fra 'N'rø'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.