Gå til innhold
Arkivverket

[#66250] Gårdshistorie for Aker blir detnoe av den?


Gjest kjersti aamodt
 Del

Recommended Posts

Gjest kjersti aamodt

Jeg lurer på hvordan det ligger an med slekts og gårdhistorie for Aker?Skulle ønske at det ble noe av, Meder meg gjerne til å bidra med det lille jeg har, Kanskje en dugnad fra alle både proffe og amatører.Slik at de proffe kan kvalitetssikre amatørene?Hjertesukk !!!Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Schyberg

En gårds- og slektshistorie for Aker redigert av Ole Andreas Lilloe-Olsen skal visstnok være underveis, og i 2005 ble følgende opplyst:'Akers Sogne­selskap igangsetter et forprosjekt med produksjonskostnader inntil kr. 2,5 mill. Boken skal i første rekke være en slektshistorie for bygdene i Oslo (Aker), med gårder og husmanns­plasser. Først et bind om bygdehistorien generelt, deretter fire bind om de fire Akerssogn.'Har hørt lite om dette nylig, og lurer på om prosjektet fortsatt er i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjersti aamodt

Hei Arne og HaraldDet jeg ser, er at det beskrives prosjekt,men det er lenge siden. Lurer på om det blir noe av prosjektene. Jeg så også på Tore Vigerusts nettside også omtale av bokprosjekt om samme emne. Er dårlig på å lage linker, men prøver .LenkeEr det noen som vet om det blir gjennomført?Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

såvidt jeg vet, har prosjektet ennå ikke startet, men for tiden tror jeg at en prosjektbeskrivelse er under skriving; når beskrivelsen er klar, er tiden inne til å søke penger . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Du sikter nå til prosjektet Aker gårds- og slektshistorie ? Dette prosjektet vil jeg gjerne bli med på, hvis det blir noe av. Men utover det, kjenner jeg ikke til fremdriftsplanene. Det høsten 2008 (25. oktober) et seminar om Aker bygdebokprosjekt, men jeg fikk dessverre ikke tatt meg fri til å delta. Som nevnt ovenfor, må det først skrives en prosjektbeskrivelse, så må det etableres et prosjektstyre, dernest må det søke som penger. Det er jo umilig å forklare når et prosjekt er ferdig, når det ennå ikke har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.