Gå til innhold
Arkivverket

[#66256] Hjelp med presteattester i Vår Frue, Trondheim


Gjest Jens Petter Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Petter Rønning

Jeg har behov av å få bekreftet/avkreftet om Peder Christensen Rønning (døpt 9.12.1792) fra Røros er sønn av Christen Jacobsen_Ryen i Røros. Det er mye som tyder på det, men det er noe rart med at ”Ryen” har blitt til ”Rønning”. Håper at en presteattest utstedt i 1812 kan være til hjelp. Alternativ presteattest i 1822 for Peders søster Johanna (født 1.3.1798) eller attest utstedt i 1819 for enda en søster Ingeborg (døpt 22.2.1795). Alle attestene bør være i Vår Frue, Trondheim. Da jeg ikke har tilgang til presteattestene håper jeg at en eller annen kan hjelpe meg.Jens Petter Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Dersom du har en Peder Christensen Rønning døpt 9.12.1792 fra Røros, så kan du være 100 % sikker på at han er sønn av Christen Jacobsen Ryen og Kirsti Pedersdatter Kielsberg. Lenke - nederst til høyre.At Ryen er blitt byttet ut med Rønning er ikke spesielt rart på denne tiden. De byttet navn i forhold til gården de oppholdt seg på. Det rare med dette synes jeg heller er at mi tipp-tipp oldemor het Ryen og var fra Røros, og at også jeg heter Rønning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.