Gå til innhold
Arkivverket

[#66261] Sjømannsruller, Arthur Andersen, f 15.01.1901


Gjest Ann Hedvig Øvsthus
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Leter etter Arthur Andreas Andersen, født 15.01.1901 i Bergen. Han var gift med Mary ?, og de bodde i Bergen.Vet han døde på sjøen, men ville gjerne visst hvor og når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Blander meg inn her. Håper det er greit.Er du sikker på at Artur var f 15.1.1901. Her er nemlig en kandidat i Våre Falne, men han er f 15.9.1901:Andersen Arthur maskinist 15.09.1901 14.10.1944 43 torpedert Standard d/sHan ble gm Mary i 1944. Hans 2. ekteskap. Hans foreldre var Anton Nikoli Andersen og Amalie Kristine f Skår. (Mener jeg husker denne Anton N).Dersom det er denne Arthur kan det muligens finnes flere opplysninger om han. Hans 1. kone var forresten Ingrid Hulda Beate Hoel fra Ålesund. Han skal ha hatt 1 barn med henne.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland
LenkeNeb han synes ikke å være i Minnehallen i Stavern. Vet ikke hvorfor, men den er vel kanskje ikke komplett enda. De jobber vel med saken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Stemmer det Arnfrid, Arthur er sønnen til Anton N., hadde igjen klart å blingse p å fødselsdato, så 15.09.1901 stemmer det. Var ikke klar over at han hadde vært gift en gang før da.Hvor fant du 'Våre Falne'? Og hvor får du opp at han har barn med Ingrid?Takk for hjelpen.Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg har bøkene 'Våre Falne'. Ellers ligger registeret til 'Våre Falne' på DIS, men du må være DIS-medlem for å kunne lese det.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Var det der du fant at han har barn og var gift med Ingrid også.Gjerne mange 'dumme' spørsmål her nå, men skjønner at det er lenge før jeg er vel bevandret i slektsforskning.Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.