Gå til innhold
Arkivverket

[#66262] Betzy Azora Johansen og Maggie Nilsen,


Gjest Mona G Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona G Hansen

Jeg jobber med ei lita nøtt her og står bom fast.Betzy Azora Johansen fikk en datter med en som het Ole Martin Mortensen, (født 27.5.1871 i Lyngen). Antakelig fikk hun datteren utenfor ekteskap. Denne datteren heter Maggie og er født 14.9.1913 og antakelig døpt i Sagene kirke. Problemet er at jeg finner ikke dette bekreftet noen steder. Jeg har funnet Ole Martin Mortensen i folketelling for 1900, men ikke Betzy. Jeg har heller ikke funnet Maggie døpt i noen kirkebok. Maggie hadde fosterforeldre. Det eneste stedet jeg har funnet navnet Betzy Azora Johansen er i et register over konfirmerte i Vestfold. Da som mor til Karly Sorøida. Slik det fremstilles her har Karly fosterforeldre.LenkeEr det noen som har lyst å forsøke å hjelpe meg å løse denne nøtta og finne Betzy og Maggie i noen kirkebøker (evt Betzy i folketelling) hadde jeg blitt veldig glad. Jeg kommer liksom ikke noe videre før jeg finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona G Hansen

Ja der har jeg iallefall en bekreftelse på Ole Martin Mortensen er far til Maggi(e). Takk for det. Men det står ingenting om at de ikke var gift. Hvis de ikke var gift hadde det vel stått ug da kanskje eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Iflg Ministrialboka var de ikke gift Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. F 0015 (1913-1915), Fødte og døpte 1913, side 75. Permanent sidelenke: LenkeSer Betzy fikk et barn i 1909 også,men det står ikke f.sted på Betzy,finner henne ikke i FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona G Hansen

Har du lenke til det barnet hun fødte i 1909. Jeg har nemlig en minstanke om at den godeste Betzy fikk iallefall tre barn med tre forskjellige uten å være gift og at alle disse tre barna ble satt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Viktor Kasper August f.21/8-1909 Rikshospitalet Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. F 0014 (1909-1912), Fødte og døpte 1909, side 60. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Solveig Håklev

Sønn Vilhelm f.1903 død 1904 Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. F 0012 (1901-1904), Fødte og døpte 1903, side 263. Permanent sidelenke: LenkeSer ut som det kan være den Betzy Azora som du etterlyser Denne Betzy er født i Skedsmo Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dåpen i 1879 se nr 127 Akershus fylke, Skedsmo, Ministerialbok nr. 12 (1876-1883), Fødte og døpte 1879, side 77. Permanent sidelenke: Lenke(Med forbehold om at det er rett Betzy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Thor Helberg

Som sønn av Karly Sorøida, Betzy Azoras datter, her jeg en del opplysninger om Betzy og hennes barn. Det er også famile etter Maggi.

bilete7813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.