Gå til innhold
Arkivverket

[#66268] Sørfjorden Tjøtta/Alstahaug 1820-60


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Sivert Hansen og Boletta Margrete Iversdtr. hadde barn i Sørfjorden Tjøtta: 1818 Karen Villumine, 1820 Hans Benjamin, 1822 Iver Manasses, 1824 Villum, 1827 Jens Christian, 1829 Cerina, 1833 Olava. Hvor giftet de seg og da døde Boletta? Boletta f. 1792, dtr. av Iver Olsen og Kirstine Larsdtr. fra Brønnøy. Et skifte 1858 etter Kirstine Iversdtr. Sømnes sier Boletta er gift og i Alstahaug. Jeg kan ikke finne døden eller giftermaalet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Bolette Margrethe Iversdatter,døpt 22 jan 1792,Somna,Nordland.Faren het Iver Olsen: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100067731739&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Nlan&juris2=Nlan&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Nordland&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeFra kirkeboken(høyre side): LenkeKonfirmasjonen i 1808. Boletha Margrethe Iversdatter Øyen,17:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg tror de er ikke aa finne i 1801. Mannen til Bolette er Sivert Hansen og han kom fra Sørfjoden, samme sted de overtok. Jeg fant giftermaalet ikke i Vega, Vefsn, Sømna (Vik), Brønnøy, Velfjord eller i Alstahaug, Tjøtta, Vevelstad eller Herøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg har funnet død til Bolette. Hun d. 1853 Sørfjorden, saa er dette før jeg hadde tenkt. Naa er det bare giftermaalet jeg søker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det er mulig jeg har funnet lysningen, men jeg har problemer med å tyde skriften her Kildeinformasjon: Nordland fylke, Alstahaug, Ministerialbok nr. 830A08 (1801-1819), Kronologisk liste 1818, side 42. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2577&idx_id=2577&uid=ny&idx_side=-53>Lenke.Venstre side, andre avsnitt er det først en vigsel, deretter noen lysninger, hvis jeg ikke tar feil. Sivert Sørfiord er oppført. Men her har presten bare ført inn navna på brudgommenne. Noen vielse har jeg ikke funnet, så det er ikke sikkert det er rett person, men det er det nærmeste jeg er kommet.Sivert og Bolette fikk også en sønn i 1837, Christian Edvard Kildeinformasjon: Nordland fylke, Tjøtta i Alstahaug, Klokkerbok nr. 830C01 /2 (1829-1840), Fødte og døpte 1837, side 159-160. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Kirsti! Jeg tror det er alt vi finner. It looks as though there is much missing this year as this book includes 4 parishes and it is very short. You have very good eyes, and takk skal du ha!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.