Gå til innhold
Arkivverket

[#66272] Jakob Olsen Hevrøy - utvandra til USA i 1888 - hvor ble det av han?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har i mange år søkt å finne ut hva som skjedde med min grandonkel Jakob Olsen Hevrøen. Han drog til USA i 1888 og etter info fra familien skulle han vistnok ha dødd i ung alder, men jeg kan ikke finne noe info om han. Jeg har bedt andre søke for meg uten at det har lykkes å finne han for meg og hva som skjedde. Jeg håper at dere som søker i amerikanske baser kan hjelpe meg til å finne ut hvor det egentlig ble av han. Broren Nils Olai drog over i 1897, men han bodde hos en annen familie, mens reisemålet hans trolig var hans bror. Nils Olai reiste i 1897.[url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=65468&sok=terje>Lenke aarland&nr=9&antinnlegg=6&startnr=&antall=&spraak=#ankerDåpen til Jakob Født 9. april 1867 Nr 36 LenkeHer drog han til Amerika sammen med noen søskenbarn fra Lundøen (i daværende Sund sogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg har ikke selv tilgang til noen amerikanske kilder. Er det noen som har tips til meg hvordan jeg kan finne ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.