Gå til innhold
Arkivverket

[#66288] Regine Margrethe og Anna Margrethe Johnsen døde i Bergen


Gjest Edith  M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith  M Toft

Er det mulig å få vite hva som står i skifte etterDød 8484, lp.nr. 220 1)Regine Margrethe Johnsen, død 28/04/1926 ogDød 8510, lp.nr. 265 2) Anna Margrethe Johnsen, død 27/08/1926På forhånd takk!Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Død 8484, lp.nr. 220 1)Regine Margrethe Johnsen, død 28/04/1926. Hun var 67, skipsførers enke og etterlot seg barna Anna, i USA, Oscar og Johan, Bergen, John og Erling i Høyanger, Frank i Bergen og Betsy og Ingeborg, begge gift og bosatt i London.Død 8510, lp.nr. 265 2) Anna Margrethe Johnsen, død 27/08/1926. Hun bodde i Løbersgvei 109b, og etterlot seg enkemann Bjarne og to sønner John, født 1917, og Thorvald, født 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Tusen takk!Nr.1 var den ene jeg lette etter. Nå fikk jeg svar på det som jeg hadde lurt på lenge, hvor hun og barna var blitt av. Alle er født i Haugesund.Nr. 2 er jeg ikke sikker på, her får jeg lete mer.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Nr. 2 var ikke hun jeg lette etter, men navnet er det samme.Ser av morens skifte at da hun døde var datteren Anna i USA. Hennes navn er Anna Margrethe Johnsen. Finner henne ikke emigrert fra Bergen.Under borgerbrev i Bergen 1866-1916, 4785 Nr. 20 fikk en med samme navn, født i Haugesund 24/02/1908 borgerbrev i Handel. Står der noe mer i Borgerbrevet? Når hun var født?, og hva handel hun drev?På forhånd takk!Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Løfter dette tema opp igjen!Det skulle være: Anna Margrethe var født i Haugesund, og fikk borgerbrev i Bergen 24/02/1908.Håper på svar, dersom det står mer i borgerbrevet.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.