Gå til innhold
Arkivverket

[#66314] Christopher Clausen og Helga Olsdatter - Svesjøen i Skatval 1812


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Annar Tangen

Du finner dem gift 1.mai 1812 som ektepar nr. 20 side 669. Der står det at Christopher var fra Frosta og Helge Olsdatter fra Svegjerdet. Det står ikke noe om Helge i Skatvalsboka, men det skal være mulig å finne henne døpt i kirkeboka for området.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Eneste Helge Olsdatter i 1801 er tjenestepike under Værnes og 13 år. Hun finner du døpt 1788 side 190. Far var Ole Tillergjerdet. Tiller er en nabogård til Sve. Han er ikke og finne under Tiller i bygdeboka (heller ikke i 1801), så det er vel bare å lete etter giftermålet hans.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis noen greier å finne Christopher Claussen ved folketellingen 1801, så kunne jeg lete i bygdebøkene for Frosta og eventuelt Åsen som er i samme prestegjeld. Jeg finner han ikke der ved folketellingen 1801, men kanskje har jeg gjort noe feil når jeg søkte. Jeg har 7 Frostabøker og 5 bygdebøker for Åsen som er i samme prestegjeld, og det er derfor en fordel å vite hvilken gård jeg skal lete på. Finner han heller ikke i Stjørdal i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Tusen takk til Odd Annar og Anne Lise for hjelp. Denne Christopher ser ut til å være en vanskelig nøtt - jeg har sett han etterlyst på DisNorge for et par år siden uten hell. Det nærmeste jeg har kommet er Kristoffer Clausen på Stormoe i Selbu 23 år i folketellingen for Sælboe i 1801 LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.