Gå til innhold
Arkivverket

[#66317] Dåps dato for Ola Paulsson Rotevatn, Volda


Gjest Arnstein Slinning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Slinning

Jeg er på jakt etter dåpsdato for Ola. Iflg. Voldasoga 2 av 1973, er han født i 1789. Iflg. folketellingen av 1801 er han 17 år og bor i Volda. Jeg har saumfart kirkebøkene for Volda i perioden 1780 til 1789 uten å finne dåpen hans. Jeg har heller ikke funnet noen opplysninger om konfirmasjonen hans. Har også leita i kirkeboken for Hjørundfjord.Foreldre: Paul Olss. Bjørdal og Marte Jakobsdtr. Rotevatn.Håper det er noen som vet litt mere enn meg.PS. Har også vært igjennom Familysearch.Mvh Arnstein Slinning, Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Ole Paulsen Rødevand konfirmeres i 1808, nr 24 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Volda, Ministerialbok nr. 511A04 (1787-1816), Konfirmerte 1807-1810, uten sidenr. Permanent sidelenke: LenkeDesverre står det ikke noe om alder.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Finner en Ole Povelsen døpt i 1788 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Volda, Ministerialbok nr. 511A04 (1787-1816), Kronologisk liste 1788, side 17. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15957&idx_id=15957&uid=ny&idx_side=-18>LenkeDet står riktignok Lille-Krumsvig, men en av fadderne er fra Rotevand. Og dersom det er den samme er han 20 år ved konfirmasjonen.Paul Olsen og Marthe giftet seg i 1787, så ut fra det kan der jo stemme Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Volda, Ministerialbok nr. 511A04 (1787-1816), Kronologisk liste 1787, side 9. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

I Voldasoga (Aarviknes) b.3 (L. Krumsvik) s. 378-79 er det nemnt ein Paul Anderson som budde i Litle Krumsvik, som er med i ei sak om bruk av garden nettopp i 1788. Opphavet hans er tydelegvis ukjent.Busetnadssoga (b.2. s.209) reknar denne Paul som far til Ole f. 1788.I Voldasoga b.2 s. 109-10 (Rotevatn) er Paul ført opp som brukar (husmann) frå 1787 - årstalet må vere henta frå ein tinglyst plassesetel (som er referert). Det tyder vel på at denne Paul ikkje budde i Krumsvik året etter.Ut frå dette er det vel minst like tenkjeleg/truleg at Paul Anderson hadde slekt på Rotevatn, som at det var Paul Olsson som budde i L. Krumsvik i 1788.Både Aarviknes og Nerbøvik (allmennsoga for Volda) har påpeika at kyrkjebøkene (og ein del annan embetsførsel) er mangelfulle sist på 1700-talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Slinning

Hei Ivar og Kirsti og takk for svar.Iflg. Voldasoga b.2 er Ola født i 1789 og det kan stemme med den Ola Paulsen som ble konfirmert i 1808. Problemet er at jeg ikke klarer i finne ut når han er døpt og at han står oppført som 17 år i 1801 tellingen.Mvh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Eliassen

Aldersopplysningane for Ola Paulson varierer ein del.Ved giftarmålet i Korskirken i Bergen 31. desember 1815 er alderen oppgjeven til 28 1/2 år. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8683&idx_id=8683&uid=ny&idx_side=-119>LenkeVed 2. giftarmålet 10. juli 1853 er alderen hans oppgjeven til 63 år. LenkeVed folketeljinga 31. desember 1865 er alderen oppgjeven til 74 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Arnstein (1, 5); Du har leita etter Ola døypt, men har du leita etter mora innleidd? Det står i nest siste spalta i kyrkjeboka. Desse innførslene er uavhengige av dåpsinnførslene, så om dåpen er utegløymd, kan innleiinga stå der. I å fall vil stå noko slikt som 'Povel Rødevands qv:' (eller Povel Biordals qv:', dersom han framleis brukte det namnet). Berre 'ektekoner' vart innleidde, men det kan hende dei strekte det så langt som til trulova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Eliassen

Til Ivar (4): Står det noko meir om Paul Andersson i Busetnadssoga b.2 for Volda enn det vesle som står i Voldasoga 3 s. 378-79? Ekteskap til dømes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Sigurd (9): Nei. Det står berre at han budde her i 1788, og at han hadde sonen Ole f. 1788. Det er vist til Voldasoga (Aarviknes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Arnstein Slinning

Hei Ivar, Sigurd og Kirsti.Etter å saumfart kirkboka for Volda fra 1780 til 1790, sitter jeg igjen med Ole/a Paulsen, født på Litle Krumsvik i 1788 og døpt 28.09.1788. Samme som du fant ut Kirsti.Problemet er at i busetnadssoga for Volda, bind 2, står det faren het Paul Anderssen. Det samme står i Aarviknes sin bok.Kan det tenkes at det er feil i bøkene? Aarviknes sine bøker er det endel feil i, som i andre slike bøker.Jeg har vært innom Familiy Search og der finner jeg Ole Paulsen, med foreldre Paul Olsen og Marte Jacobsdatter, som stemmer overens med Ole Paulsen Rotevatns foreldre.Som Kirsti skriver så er en av Oles fadder Jacob Rødevand. Nå står ikke Ole's forelde (far) oppført i kirkeboken, kun Ole og faddere.Jeg er temmelig sikker på at dette er rette Ole/Ola.Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Eliassen

Arnstein (11), eg er samd med deg. Her er nokre moment:I den den omtala fødselen i innlegg (3) heiter fadderen frå Rotevatn Jakob. Dette kan vere Jakob Steinarson - far til Marte Jakobsdotter Rotevatn - kona til Paul Olson. Det kan såleis vere fadderskap på barnebarnet hans det dreier seg om.Povel Krumsvigs qv vert intodusert her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=19&uid=130110&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke og gjev ingen tilleggsinformasjon.I folketeljinga 1801 for Volda, er der berre tre Ola Paulson-ar. Dei er 65, 60 og 17 år. Berre den siste høver inn her.Søkjer vi i databasen over ”Gravlagde i Volda 1761-1932”, finn vi ingen Ole Paulson som er død i perioden 1785-1802.På side 378 i Voldasoga 3 står det at Paul Andersson var son til Anders Andersson Greivsnes og Ragnhild Olsdotter Hovden. Han er lista opp som barn nr. 2, etter Janike fødd 1762 og Ola fødd 1768 (seinare brukar på garden). Eg kan ikkje finne nokon Paul Andersson som gift i Volda i perioden 1783-1789.Paul Olson Bjørdal og Marte Jakobsdotter Rotevatn sitt ekteskap finn vi her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Sigurd(13): Permanent lenkje for innleiinga: Lenke Og jau, her er tilleggsinformasjon: Vi får vite at Paul Litle Krumsvik var gift. I tillegg vert bustaden stadfesta.Spørsmålet mitt gjekk like mykje på tida kring 1784, då Ola Paulson Rotevatn skulle vere fødd ifl. F1801. Har Arnstein leita etter innleiing av 'Paul Rødevands q.'?Vi kan sikkert rekne med at Panteregisteret kjem på nett snart (Panteboka er lagt ut, men krevjande å leite i utan registeret). Då kan du sjå om du finn ein plass-setel for Paul på Rotevatn frå 1787 eller 1788. Eller ein bygselsetel for Paul på L. Krumsvik 1785-88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(14) eg må rette meg sjølv litt.... det hjelper ikkje å leite etter innleiing før foreldra er gifte (trulova?). Har du funne trulovinga for Paul og Marte (g. 1787)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Eliassen

Vi finn også Anders Andersson Greivsnes og Ragnhild Olsdotter Indre Hovden sin familie på Greivsnes i Voldasoga 2 side 308 (i tillegg til på Krumsvik litle i Voldasoga 3 side 378).Barneflokken på Greivsnes er identisk med den på Krumsvik - bortsett frå at Paul manglar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.