Gå til innhold
Arkivverket

[#66321] Ole Olsen Sandbugten, Kværnes i Møre og Romsdal


Gjest Karin Maurtvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Maurtvedt

Min oldemor Anna Johanna Olsdtr var uekte født 02.12.1862, døpt i Trondheim 11.01.1863. Ved dåpen er hennes far oppgitt å være Ole Olsen Sandbugten af Kværnes. I FT for Strinden er kun Anna og hennes mor, Anne Johannesdtr på 32 år, oppgitt. Kan noen hjelpe meg med flere opplysninger om denne Ole Olsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Sandbugt ligger i Bremsnes sogn i Averøy. Har prøvd å finne aktuell kandidat til Ole, men har ikke lykkes. Mange av de som som bodde i Sandbukta flyttet til Kristansund, men tok navnet med seg. Kristiansund ligger rett over fjorden for sandbukta. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Anna Johannas konfirmasjon gir heller ikke noen flere opplysninger om faren Ole enn de som står under dåp, hadde håpet på at det dukket opp et årstall for når far var født, men den gang ei.Konfirmasjon, se nr. 56: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lade i Strinda, Ministerialbok nr. 606A08 (1866-1877), Konfirmerte 1877, side 285. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6550&idx_id=6550&uid=ny&idx_side=-290>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Maurtvedt

Takk for hjelpa så langt alle sammen. Skal lete mer i mine papirer om jeg kan finne alder på Ole Olsen, men det kan kanskje bli vanskelig. Jeg er på jobb på dagtid, så derfor er jeg ikke så ofte på 'nett'. Karin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.