Gå til innhold
Arkivverket

[#66327] Skifte e. Mads Madsen og Susanna Mikkelsdtr. Landevågen, Skånevik skr. Hordaland


Gjest Arne D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne D. Tveit

Kan jeg få opplysninger om arvinger, formyndere og evt. jordegods i skifte etter Mads Madsen og Susanna Mikkelsdtr. Landevågen i Skånevik skr?Ref. side 374, A.e.3 1834 - 1844.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifte er begynt 1. mars og sluttet 18. okt. 1843. De hadde ikke barn, og som arvinger står hans søsken og hennes søskenebarn.På mannens side arvinger Lars T. Valen, død 4 barn, Christi T. Vaage, død, 3 barn og Anna T. Nallevigen, død, 2 barn.På konens side Ivar Torbjørnsen Lande, død, etterlatt seg barn, Hans Torbjørnsen Sørhuglen, død, etterlatt seg barn og Elisabeth Christine Torbjørnsdatter, død, etterlatt seg barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Takk for hjelpen.Her var det mange arvinger som jeg ikke klarer å identifisere. Susanna var kanskje den samme som tjente på Sørhuglo i 1777. I så fall var hun trolig datter til Mikkel Knutsen Gram fra Sørhuglo, bosatt på Vatna og i Kopervik. Mats sine arvinger er helt ukjente for meg.Er det oppgitt hvor Våge og Nalleviken er?Er navnene på barna som arver oppgitt i skiftet?Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.