Gå til innhold
Arkivverket

[#66329] Ang. ny og gammel FT 1801


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg lurer på om vi får tilbake den gamle folketellinga for 1801, eller er den borte for godt?Personlig likte jeg den gamle bedre enn den som er nå. I den gamle kunne man søke etter ca. alder (om jeg ikke husker helt feil da), og så fikk man en uerstattelig geografisk oversikt som gjorde det mye lettere og raskere når man bare ante hvilken landsdel det kunne gjelde. Nå må man bla og bla for å finne fram. Ikke kan man slette forrige valg heller i den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Rart jeg var helt sikkert på Arkivforum da jeg skrev dette innlegget, men her er det på Brukerforum. Håper innlegget kan overføres til Arkivforum av rette personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er vel landsomfattande søk for 1801 du saknar; teljinane elles er som dei har vore. Landsomfattande søk er borte fordi det tek dagar å genera det. I tilleg har eg altfor mange program å halda styr på i digitalarkivet. Difor kjem ikkje den gamle versjonen attende. Derimot kan du gjerne søka etter omtrenteleg alder også no. Skriv du t.d. Alder lik 60-69 vil du få alle som har alder mellom 60 og 69. Dette gjeld alle databaser. Når det gjeld geografi er eg samd med deg og det skal nok bli gjort noko med det. Men du må ha litt tolmod.Grunnen til at

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for et klart svar. Da kan det jo se ut til at det ordner seg alikevel da. Jeg virkelig savner den geografiske oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.