Gå til innhold
Arkivverket

[#66333] Matilde Pettersen fra Nesna til Bø i Vesterålen


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heipå familie 3880 framkommer det at Matilde Pettersen f. 1880 er fra Nesna. Hun er etter det jeg kan finne ut fra Glein, Dønna. Dette stedet har jo i perioder vært i Nesna sogn. finner en aktuell Matilde Nederst på siden her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2588&idx_id=2588&uid=ny&idx_side=-5>LenkeHennes moe Anna Lavina Berg Pettersen f. 1856, flyttet og til Bø, bosatt på Ramberg.far til Matilde er Peder Leonhard Bech Andersen f. 1859her er Anne og Mathilde i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Jeg har Anne Lovise Berg Pettersen, f. Nesna 1868, går ut fra at det er samme personen? Ref Slektsbøkene for Bø, par 3359. Se forøvrig [url="http://www.boslekt.com/gedcom/fam000xx/fam00045.htm>Lenke Vet ikke når hun døde, men går ut fra at det kan være før 1920. Ser forøvrig at Mathilde fikk et uekte barn med Angel Nilsen i 1900. Dåpen på barnet, Magnhild Elida, er her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heidet er rett Anne du har funnet, Mathilde finnes sammen med dem på 1900 ft og omtales som hennes datter. Fant datteren til Mathilde tett etter at jeg la inn opplysningene.De mangler bind 1 i den nye Bø bygdebok her i Harstad, så det som er der harjeg for tiden ikke tilgang til nå.Så nå spørs det om 1868 eller 1856 er det rette årstallet for fødselen hennes.Må velø finne hennes ekteskap.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heitakker, har funnet henne i Nesna kirkebok, Dønna delen av den.Nå er det bare far til Matilde er Peder Leonhard Bech Andersen f. 1859 som jeg mangler.Nå har jo Frodes side vært under oppdatering de siste dagene så har ikke funnet ut om han er den databasen.Bastesen familien har egen hjemmeside, men der er ikke han nevnt.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.