Gå til innhold
Arkivverket

[#66343] Norge


Gjest Irene Malm
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Om Kjellaug har funnet rett mann, så er vel dåpen registrert i Skoger i 1849?LenkeKan jo være at han flyttet til Borre senere? Har du flere opplysninger om han?Jeg kan se om jeg finner dåpen hans i kirkebøker for Skoger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da kan det være mannen du finner her i 1875 i Aker gift som du ser her i så fall? LenkeFinner han ikke i Borre i 1865 , mulig utflyttet ? Heller ikke foreldre Ole Olsen og Anne Sophie Andersdatter fant jeg ved rask søking i Borre 1865?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om det er samme mannen som Bjørg fant i 1900 , så er han vel da muligens g. 2 gang?Kan jo være en med samme navn, men begge mennene er f. i Borre , alder og yrket passer vel også bra?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her døpes en sønn Nils med far Hans Torvald Olsen i Langesund:LenkeSe øverst v. s. nr 16.Om dette er den rette familie, så kjenner du kan hende igjen disse navnene?Det står at ekteparet har vært gift i 3 år-. Her er også med pikenavnet til Ulrikke.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Synes at det står noe om skifteattest levert for brudgommen. Det betyr vel at han har vært gift tidligere? Muligens noe om dato for død av 1. hustru?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mannen som giter seg , hadde i alle fall rett fødested og dato. Da spørs det om det går an å finne et 1. ekteskap som kan passe med 1875-tellingen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Malm

Hei dere er bare nydelige.Har hørt at han var gift to ganger så dette stemmer og min oldemor het Ulrikke . De bodde i Langesund,men mer vet jeg ikke.Tar i mot alt med takk...Mvh.Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Artig at det vi etter hvert fant stemte.Da legger jeg inn fra kirkeboka i Langesund tvillingsøster til Nils Olsen, Marie, f. 1885. Se nederst nr. 16: LenkeSkal se om jeg finner det 3. barnet Thora døpt også i Langesund.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ved Thora sin dåp ser vi at Ulrikke har vært gift før også. Men det står 6 barn, begge med ett fra første ekteskap. Da mangler vel ett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.