Gå til innhold
Arkivverket

[#66366] Problemer med å legge inn innlegg!


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Test:har testet litt og det kan se ut for at det kun er problemer når jeg legger inn lenker.er der kommet noen tegn inn i lenkene i det siste som ikke godtas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har testet litt mer og da ser det ut for at jeg kan legge inn flere lenker om gangen fra de skannede KB, men ikke fra FT på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Som du ser; eg kan. Eg har også sett på dataene bak innlegga dine; det er ikkje meir. Eg har vanskar med å sjå kva det er som gjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

No skal eg ta nokre av dei eg prøvde. Det er frå Vats (Skjold) Det skal vere i alt 7 lenker, 3 frå KB og 4 frå FT. Når eg skal rette innlegga er alt OK!! Om ikkje alle kjem inn så kan du kanskje gå bakom å sjå. Jans konf [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1648&idx_id=1648&uid=ny&idx_side=-169>Lenke Jan sjursen i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tar en test jeg og for å se om jeg har de samme problem eller ikke. Skriver litt først og så skal jeg legge inn lenker til ft, bare tar noen far diverse tellinger. Jeg legger inn fem.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18011226&gardpostnr=1&personpostnr=3#nedre>LenkeLenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tankte i natt om det kunne ha npe med det å gjøre at jeg først hadde kopiert lenkene inn på arbeidsdokumentet, og så kopierte de derfra til innlegg, prøver nå på nytt; 4 lenker i samme innlegg, alle til FT;[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61154&gardpostnr=528&personpostnr=2822&merk=2822#ovre>LenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

det gikk greit.Når jeg da ser på de lenkene som lå i arbeidsdokumentet, og som jeg kopierte fra i går, så har alle lenken fra FT fått dette i slutten av lenken etter #ovre :prosenttegn pluss 22 mens lenkene fra KB ikke hadde fått dette i slutten av lenken.Hvordan kan det ha skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Hermeteikn (dobbelt)blir i html brukt til å avgrensa kommunikasjon. Dermed kan det ikkje brukast i tekst som skal kommuniserast. Derfor blir alle hermeteikn omsett til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Dersom man ønsker å skrive hele innlegget på forhånd, anbefaler jeg å bruke programmet Notisblokk (el. Notepad på engelsk). Dette programmer skriver i REN tekst uten noen formateringer av noe slag.Et tekstbehandlerprogram slik som OOo Writer (som ovenfor) eller MS Word setter inn en mengde usynlige formateringstegn i teksten.I eksempelet ovenfor, har OOo Writer laget en brukandes lenke når du har limt inn internettadressen. Bak der ligger det HTML-kode som inneholder bl.a. større-enn- og mindre-enn-tegn og anføreselstegn (hermetegn). Og de tegnene ødelegger visst for forumprogramvaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,ser at det nå er kommet info om disse problemene her jeg er nå.Kanskje det burde vært nevnt hvilke tegn man ikke kan bruke når man skriver vanlig heller. Det er sikkert ikke alle som vet dette. Nå vet jeg om tre tegn; pluss, prosenttegn og dobbelt hermetegn.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er ikkje generelt rett at du ikkje kan skriva og %. Eg har nett gjort det. Eg veit berre om ' (dobbelt hermeteikn) og kombinasjonen % 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trudde no eg skulle lura systemet til å visa eit dobbelt hermetikn, men det gjekk dårleg. Det gjeld altså det doble. Det enkle kan ein bruka så mykje ein vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Skråstrek, større enn og mindre enn går vel heller ikkje. dei brukas og mykje i HTML.Her er dei teikna eg finn i mine HTML-filer. Kva for dei går og går ikkje?

bilete6304.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I kveld kommer ikke lenker som jeg kopierer direkte fra databasene for Stord inn i innleggene med. Det er stopp etter EN LENKE. Her har jeg overhodet ikke være innom noe tekstprogram, og jeg har kun norske bokstaver, ikke et eneste tegn. Lenke Innlegg 41 og 42.Dette skjønner jeg ingen ting av.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

vil aldri visast, men skaper ikkje problem. < vil visast, men kan i svært sjeldne tilfelle skapa problem. Alle dei andre vil visast og ikkje skapa problem bortsett frå i svært spesielle tilfelle, men det er ingen grunn til å prøva unngå dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.