Gå til innhold
Arkivverket

[#66374] Tyding av k.bok i Bragernes.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Trenger litt tydehjelp,nr.21.Kisti Andreasdtr.uægte barn Nils, som udlegger til barnefader ??????Hans Nilsen og ???? hos Lars Christensen ??????????????????????????? Mvh.Mette Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan prøve på noe av det: Ikke nr. 21, men 21. juni 1806 Kistie Andreasdatters uekte barn Niels. Hun utlegger til barnefader landsoldat? Hans Nielsen og oppholder seg hos Lars Christensen i .....gaden? hvor Factum er Be..g...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Jeg har forsøkt meg på en bokstavrett gjengivelse:«Kistie Andreasdatter | uægte barn Niels | Hun udlægger til Barnefader Landsol | dat Hans Nielsen og opholder sig hos | Lars Christensen i Gyndergaden hvor | Factum er begaaet»Fadderne var «Ane Christophersdatter | Maren Johnsdatter | Gunder Jahnsen | Niels Knudsen | Ole Simensen»Gatenavnet bør sjekkes for en nærmere bekreftelse, men det er tydligvis der unnfangelsen har funnet sted.Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Flott Laila!Da skal det trolig være «Gjedergaden», med en j. Se også samme gatenavnet i neste innførsel (som jeg først ble oppmerksom på nå).A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.