Gå til innhold
Arkivverket

[#66402] Rasmus Kirkerød f.1600 Svinndal


Gjest Hanne-H. Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne-H. Ihlen

Jeg leter etter tipp x 9, Rasmus Kirkerød f.ca 1600 - 1660, fra Svinndal el. Vaaler i Østfold. Har ikke stort andre opplysninger om han, bortsett fra at han hadde en sønn som het David Rasmussen f.ca 1638 - ønsker også opplysninger om han. Har ikke hustruer til noen av disse, men vet også at David hadde barn (Gunhild). Takker for hjelp. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Rasmus og hans etterkommere er beskrevet i 'Våler Bygdebok - Gårdshistorie for Svinndal Bind 2'. Forfatter er Einar Pedersen.Det blir for mye å beskrive hva som er beskrevet om Rasmus og hans etterkommere, så jeg anbefaler deg å låne denne boka.Kort kan jeg si at Rasmus er oppgitt å ha to sønner, Amund som ble drept med kniv på Kirkerød og David som fikk tre barn, Gunhild f. 1662, Rasmus f. 1674 og Jakob f. 1684. De enten giftet seg til en gård eller kjøpte selv en gård i Svinndal. Navnet på kona til David er oppgitt å være ukjent.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H. Ihlen

Da sier jeg tusen takk Bjørn, det var godt å høre at det er løsning på 'problemet', denne skal fjernlånes. God helg. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.