Gå til innhold
Arkivverket

[#66403] Cecilia Akkeren Scheren Greve, hvor kom hun fra?


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Cecila ble gift 1. gang Nils Greve i Bodø 15.07.1798 og da heter hun Cecilia Akkeren Scheren permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16641&idx_id=16641&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Permanent bildelenke: Lenke. Hun gifter seg for annen gang i Gildeskål (Beiarn)den 31. 12 1805 med Johan Christian Jentoft og da heter hun Cecilia Akkeren Greve Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på at hun het Acheren/Akkeren Scheren i første ekteskap. Jeg synes det står Cicilie Ocheren Gr..st... på Soløen i Beieren. Jeg ser ikke noe til Scheren. Sidelenka til vielse nr.2 er feil, men den permanente er riktig, og der kalles hun for Akkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Jeg tror du har rett Berit. Kan det være at hun heter Cecilia Acheren ved den første vielsen og Cecilia Akkeren Greve ved den andre. Ved ft. 1801 er bare hennes fornavn oppgitt. I familysearch kalles hun Cecilia Scheren når hun gifter seg med Niels Greve, men det kan være en tydningsfeil. Uansett har jeg ikke greid å finne ut hvor hun kommer fra og hvem hennes foreldre varr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Vielsen med Niels Greve:Troloved og Ægteviet Sr. Niels Greve og Cicilia Øcheren Giæstgiver paa Soløen i Bejeren.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Takk Else og Berit. I de to referansene jeg har til Cicilia heter hun da enten Øcheren eller Akkeren. Slektsnavnet van Acheren finner jeg i Tyskland og Nederland. Øcheren kan kanskje være den gamle skrivemåten for Økern, men foreløpig har jeg ikke kommet videre med identifisering av Cicilias foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Olav Aasmundrud

Hei Tove og takk!Dessverre har jeg ikke kommet lenger med å identifisere Cecilas herkomst. Jeg heller til den oppfatning at hennes eternavn var Acheren, og at slekten da sannsynligvis kommer fra Tyskland eller snarere Nederland.mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.