Gå til innhold
Arkivverket

[#66412] Per Utberg Kveseth


Gjest Kristine Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristine Tangen

Heisann, dereJeg har fått kontakt med et barnebarn av oven nevnte. Alt hun vet om sin farfar er at han dro til USA i 1920, og at 'he had a brother and sister, but I'm not sure of their names. I believe he was from the Oslo area'.Hun er født og oppvokst i USA og 'I plan on taking a trip to Norway sometime in the near future'. Det hadde jo vært moro om hun hadde fått kontakt med eventuell slekt her i Norge!Denne ettermiddagen og kvelden har jeg begynt i det små, og jobbet en del med Utberg-grenen på Kråkerøy i Østfold (Johan Rikard Utberg og hans foreldre, Johan Rikard Verner Utberg og Hanna Edvardsdatter Kjølstad). Men jeg kommer ingen vei.Håper inderlig at noen kan hjelpe, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er en Per Udberg, født i Halden, 11/4-1902, med foreldre Olaf Kristensen Kveseth og Petra Marie Ottersen:Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 13 (1890-1906), Fødte og døpte 1902, side 185. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4897&idx_id=4897&uid=ny&idx_side=-188>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Tangen

Kjære vene, er målløs, jeg nå... Så snille dere er ~ og ikke minst flinke! :oTusen, tusen hjertelige takk!Nå gjenstår det bare å håpe på at noen kjenner til eventuell etterslekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Det fremgår av lenken i innlegg 6 at Kveseth- navnet stammer fra Hof i Sølør. Oluf (Olaf?)Kristensen f 18/2 1871 ble konfirmert i Hof kirke 3.okt. 1886 som nr 24 Lenke Han bor da på Kveset. Foreldre er Kristen Matisen og Olivia Olsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Tangen

Jeg har ikke helt fått oversikten her enda. Er det noen som ser/forstår hvordan og hvorfor/hvorfra Utberg-navnet hans kommer inn?Igjen tusen takk, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Se her: LenkeKveseth, Ole Günther (1900-1978 ) ArbeiderpartietBiografi Personalia Født 14.06.1900 Stortingsperioder Vararepresentant nr 2 for Østfold, 1945 - 1949, A. Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Tangen

Igjen mange tusen takk, Randi! Artig det med Arbeiderpartiet også, da. Det er helt utrolig, dette her...Jeg klarer ikke å finne verken dåpen eller konfirmasjonen til Petra Marie Ottersen (senere gift Kveseth). Håper at noen kan og vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Petras mor, Marie Therese Udberg i ft. 1865 for Halden: Lenke Her kommer Udbergnavnet inn. Jeg har sett litt etter vielsen til Per Udberg Kvesets foreldre, men ikke funnet den ennå.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dødsmnd/år er vel kjend, men her er iallfall SSDI records for Per: PER KVESETH 11 Apr 1902 Jan 1984 20707 (Laurel, Prince Georges, MD)220-26-6263 MarylandVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Tangen

Tusen, TUSEN hjertinderlige takk (Som 'n Stomperud sa), dere innsatsvillige og så dyktige hjelperne!Jeg er virkelig glad og takknemlig, og så vet jeg om en/noen 'over there' som vil bli ubeskrivelig happy og overrasket!Når jeg har fått registrert dette som dere velvilligst har bidratt med, så skal jeg i gang med å finne evt. etterslekt.Igjen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Tangen

Hei igjen.Nå viser det seg at Olaug Margit, Per og Ole Günther Utberg Kveseth hadde en søster ved navn Kirsten. Håper at noen her kjenner til henne.Lenke Faren deres var jernbanetelegrafist, og det fremgår av 1900-tellingen at barna kom til verden forskjellige steder. Og jeg har lett etter Kirsten under døpte i Halden.Olaug Margit ble 'Post Master in Oslo'. Ole Günther var visst i Sons of Norway 1940-1945. Mens Kirsten gikk i kloster, etter at hennes forlovede døde under krigen.Håper at det finnes etterkommere av Olaug og Ole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Tangen

Hei igjen.Nå viser det seg at Olaug Margit, Per og Ole Günther Utberg Kveseth hadde en søster ved navn Kirsten. Håper at noen her kjenner til henne.Lenke Faren deres var jernbanetelegrafist, og det fremgår av 1900-tellingen at barna kom til verden forskjellige steder. Og jeg har lett etter Kirsten under døpte i Halden.Olaug Margit ble 'Post Master in Oslo'. Ole Günther var visst i Sons of Norway 1940-1945. Mens Kirsten gikk i kloster, etter at hennes forlovede døde under krigen.Håper at det finnes etterkommere av Olaug og Ole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.