Gå til innhold
Arkivverket

[#66434] Uråd å få kontakt med Mt. Olive kirkegården i Chicago.


Gjest Herleiv Saunes
 Del

Recommended Posts

Gjest Herleiv Saunes

Har prøvt 3-4 ganger å sende brev til Mt Olive kirkegården i Chicago uten å få svar tilbake.Har sendt med også konvolutt og frimerke uten respons. Det jeg spør om er om de kan gi meg opplysninger om en bestemt gravsten som er der. Jeg beskriver hvor gravstenen ligger,hvilke navn som trolig står på den etc. Ber om at de eller noen andre kan ta et bilde og sende meg. Er det noen som hvet hva jeg nå bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei har et bilde der fra. men det er bare fra porten. Min tippoldemor er gravlagt der. trur jeg har funnet det på nette.Kan sende legge bilde her senere i kveld, Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Diverre er Mt. Olive kyrkjegarden i Chicago vorten svært vanskeleg å samarbeida med. Med private eigarar som berre er interesserte i å tena penger, har alle ættegranskarar ei håplaus oppgåve. Eg fekk for ei tid sidan ein bekjent i Chicago til å stikka innom, men sjølv om han møtte opp på kontoret, var det liti eller ingi hjelp å få. Han måtte gjera alt arbeidet sjølv og fekk heller ikkje sjå protokollane...! So, eg har ikkje noko råd å gje, anna enn at du freister ''the Norway list'' på Rootsweb (norway@rootsweb.com).Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg bruker Startsiden.no som startside. Der er det søkefelt for forskjellige søkemotorer. Nr. 2 ovenfra til venstre er merket med G for Google. Der skriver du inn: Mt. Olive cemetary Chicago og vips har du flere muligheter du kan prøve om denne gravlunden. Vet ikke om det var nr. 2 eller 3 ovenfra. Du får prøve alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathy Bergan Schmidt

It is difficult to get information from Mt. Olive, but I would be willing to try to contact them by telephone for you. At least the call will cost me nothing!I will need the details re the person you are looking for information about. If you like you can contact me at berganschmidt@comcast.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.