Gå til innhold
Arkivverket

[#66439] En familie som flytter fra Frosta til Tromsø i 1856. Hvor ble de av?


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Hei! Denne familien holder på å gi meg 'fnatt':-)Haagen Jørgensen Hovestadsve f. 1821 på Frosta i Nord-Trøndelag, gift den 20. nov. 1848 i Frosta kirke med Olava (Lava) Helena Mikkelsdatter f. 1817 i Vik sogn, Otterøy (Fosnes). De bodde først på Frosta, men flytter i 1856 til Tromsø, der vi i 1865 finner dem i Grønnegata. De hadde sønnene Søren f. 31. jan. 1849 på Frosta og Martin 24. mai 1857 i Tromsø. I 1865 brukte familien Jørgensen til etternavn. Please, her trenger jeg hjelp! Jeg vet ikke hvor det ble av dem!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Berit! Nå ble jeg bare sååååå glad altså! Hadde en mistanke om at de utvandret, men fant dem ikke! Tusen takk skal du ha! Trolig reiste vel Lava og den andre sønnen Martin etter en eller annen gang?Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Berit! Det kan hende at de ble igjen her i landet? Olava hadde søsken i Trøndelag, så det kan jo også hende at hun bosatte seg der.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.