Gå til innhold
Arkivverket

[#66446] Olaf Aasheim og Johanne Sofie Klausen i Kragerø


Gjest Turid Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Engh

I 1900 er de gift og bor i Tallakshavn17 i Kragerø. Johanne Sofie er f. 22.11.1871 i Kragerø. Olaf Aasheim (hvis dette er rett Olaf) er f.04.10.1875 i Seljord. De må ha giftet seg i Kragerø, men vielser rundt 1896-1898 finner jeg ikke på Digitalarkivet. De får tvillinger 27.01.1898. Kan noen hjelpe meg? Hvis Olaf er den jeg søker, skal han være sønn av Ambros. Hvis noen kjenner til nålevende etterkommere er det selvfølgelig kjærkomment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Det ser ut som dette er vielsen og da er det ikke denne Olaf Aasheim jeg søker. Faren skal uansett være Ambros (Olsen) Aasheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei,Jeg har sjekke manntallsliste for Kragerø i 1910. Så langt jeg har funnet ut bor det ingen i Kragerø da.I Tallakshavna 17, som i dag er Krantrappa 1. bor bare familien Nielsen som også bor der i 1900.Har ikke funnet noen spor videre. Muligens de bodde i Sannidal eller Skåtøy kommune. Men jeg har foreløbig ikke funnet noen spor der heller.Mvh Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Takk! Denne Olaf er nok ikke den rette Olaf Aasheim - det fantes flere. Ambros Olsen Aaasheim var faren og det stemmer ikke for denne. Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.