Gå til innhold
Arkivverket

[#66453] skoleinspektør Johan A. Johnsen, Tveit, V.A. 1895-1961, etterslekt?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Johan Arthur Johnsens foreldre var Olevine og Nils Johnsen Hortemo, familien var i Kristiansand i 1900. Johan A. Johnsen var lærer, siden skoleinspektør, kom til Tveit i 1931?Han hadde en sønn Nils Einar f. 15.11.1920, ifølge Norges bebyggelse.Ser ut på DIS gravminner som Johan A. Johnsen har vært gift siden med ei Ingerda 1901-1978, event ei søster?Er det noen som kjenner til denne familien, og kan gi meg ytterligere opplysninger? Olevine nevnt over var kusine til min morfar....henv om nålevende personer kan skje til etendre alfakrøll online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Her er det som står i 1952-utg. av Norske Skolefolk: Johan Arthur Johnsen. lærer. Tveit pr. Kristiansand, f.6-7-1895 i Kristiansand. Foreldre: Skipsfører Nils Johnsen og Olevine Olsen. Eks. Kristiansand lærerskole 1916. Lærer Åna-Sira, Hidra, 1916. Molland, Landvik, 1917. Ve og Hamre, Tveit, fra 1920. Form. i ungd.foren. og misjonsforeninger. Form. i lærerlag. Form. i fattigstyre 1927-29. Overformynder fra 1930. Medl. av menighetsråd 1932 og 1936-45. Form. og forr.fører i Tveit vedutvalg. Gift med Margit Benestad. Foreldre: Bonde Aa.G.Benestad og Karoline Eliassen. 1 sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg fant nå en Nils Einar Benestad f. 15.11.1920 død 04.07.2002 gravlagt på Ullern i Oslo, på DIS ID nr 663706. Det må vel muligens være deres sønn som ha tatt morens pikenavn til etternavn? Begge fornavn og fødselsdata stemmer overens. Er han nevnt i f.eks norske skolefolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.