Gå til innhold
Arkivverket

[#66463] Foreldre til Margrethe Andersdatter


Gjest Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Margrethe,født 14 mars 1756 Akkerfjord?Karlsøy.Gift med Hans Christensen.Jeg tror foreldrene kan være Anders Andersen(Lenangen)og Anichen Torstensdatter,men er ikke sikker på dette.Er det noen som kan bekrefte eller av krefte dette?Savner forøvrig foreldre til hennes mann Hans.Takknemlig for hjelp ! Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Berit - Dette ser jo ut til å stemme bra.Mange takk for hjelpen!Jeg får lete videre etter Hans Christensen Sletnes foreldre.Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei igjen Berit - Sletnes Hvor er det?Jeg finner Sletnes under Hammerfest Finnmark,men er det andre alternativer,på dette stedsnavnet?Takknemlig for hjelp Mvh Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Legg merke til Margrete var enke på Sletnes i 1801, og hun hadde 4 barn hvorav det yngste barnet var 12 år. Da døde vel Hans ca.1788-90. Kanskje står alderen hans ved dødsfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Her i allef fall barna jeg har funnet døpt i Karlsøy:Hans, 1776 [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=108596>Lenke, død 1784? Lenke Marta Lucia, 1778 LenkeAne Birgita, 1781 LenkeOle Christian, 1787 LenkePetriche, døpt 1791 Lenke, gift I 1815 LenkeHans Christensen Sletnes døde I 1794, 50 år gammel Lenke og kona døde i 1810, 55 år gammel, LenkeHans Christensen var da født omkring 1744, og kona var født omkring 1765. Ved trolovelsen sto forresten Magrethe med fødested Burøsund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nei nå har jeg blingset på Margrethes fødselsår på grunnlag av dødsfallet. Det skal være 1755 og det stemmer bra med det du har, Kay!Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis Anders Andersen og Anichen Torstensdatter er Margrethes foreldre, så er dette Anichens begravelse i 1799 [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=b&RR=111605>Lenke Mannen Anders døde i 1782 LenkeI høyre kolonne på høyre side ser du trolovelsen mellom Anders Andersen og Anika Torstensdatter i Karlsøy i 1752 Lenke og her er vielsen 22.5.1752 LenkeMargrethe hadde i alle fall en søster som het Rachel, døpt i 1765 og en søster som het Malena, døpt 1767. Så var det Martha, døpt 1770. Du finner dem her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei til dere begge - Dere er utrolig raske,en annen får følelsen av å være en ren sinke.Nok en gang tusen takk til dere begge. Mvh en imponert Karl Sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Ang. innleegg 5): Gården Sletnes er en gammel gård som ligger på østsiden av Vanna i Karlsøy. Mellom Skipsfjorden og Skorøy er det en stor halvøy. Ytterst på denne ligger Sletnes. På en del nyere kart står det Ystelad, det var det ytterste bruket på Sletnes. Plassen er veiløs. En gang bodde det relativt mange på Sletnes, men i dag er plassen avfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei - Her trengs det hjelp igjenn!Finner ikke Margrethes besteforeldre.Foreldrene var Anders Andersen(Lenangen)født 25 juni 1730 Borsund,og Anichen Torstensdatter født ca 1735 , vet ikke hvor?For mere detaljer se ovenfor.Håper på hjelp igjenn.Mvh Karl Johnny Sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.