Gå til innhold
Arkivverket

[#66486] Anne Maria Mikkelsdatter, født 1813, Buskerud/Norderhov


Gjest Anne-Lise Frøshaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Frøshaug

HeiJeg prøver å finne ut når Anne Maria (Marie) Mikkelsdatter døde. Hun er født i Buskerud/Norderhov 7/2-1813. Hennes foreldre er Mikkel Hansen og Kari Pedersdtr. Hun er gift i Buskerud/Norderhov med Anders Trulsen Røste i 29/5-1838: Den eneste folketellingen jeg kan finne på henne, er i 1865, hvor hun da er enke: Se link.LenkeJeg har prøvd å finne henne i de fleste kirkebøker for både Hole, Norderhov, Tyristrand, Haug etc, da jeg har ment at det ville vært naturlig at hun har bodd i et av disse områdene etter at hun ble enke, og frem til sin død.Noen som kan hjelpe?mvh Anne-Lise Frøshaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ellef Ellefsen

Hei.Anne Maria var vel døpt 1.jan.1813 i Norderhov. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8527&idx_id=8527&uid=ny&idx_side=-10>LenkeKanskje hun giftet seg som enke 30.apr.1871 med Enkem. Hmd. Petter Hansen Gjermundboeje? Hennes far var i alla fall en Mikkel Hansen. LenkeDen 6/9-1885 døde ei Kone Anne Marie Mikkelsdatter Gjermundboeie. Hun var født 1812 i Ødegaarden, Vegaardsfjerdingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei igjen.Dette blir litt utenom spørsmålet. Men har du anene til Mikkel Hansen og Kari Pedersdatter?Hvis ikke, se *Ringerikske Slekter, bind III, side 301* hvor det fortelles at Kari var datter av den tidligere nævnte Peder Pedersen Pjaaka.På side 298 finner du Peder Pedersen Pjaaka og kona Helga Knudsdatter Ultvedt. Det bekreftes at deres datter Kari var gift med Mikkel Hansen Nærstadeie, i tredveårene eier og bruker av endel av Pjaaka.Boka hjelper deg også til å komme videre bakover.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Frøshaug

HeisannJeg har funnet anene til Kari, men har ennå ikke funnet Mikkel's. Jeg har bøkene Ringerikske Slekter, så da skal jeg ta en titt der. Igjen, mange takk for god hjelp :). Anne-Lise Frøshaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.