Gå til innhold
Arkivverket

[#66497] Leting etter gamle fotografier


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg lurer på om det er noen som kan ha bilder av brødrene John Thomassen f. 1819 i Gjerstad og Amund Thomassen f. 1822 i Gjerstad. Foreldrene deres het Thomas Thomassen Barnholt f. 1788 i Gjerstad og Ane Amundsdatter Verket f. 1787 i Søndeled.John og Thomas gjør at min mann og jeg er fem.menninger. Vi lurer på om det er noe sted det er oppbevart gamle fotografier. Det hadde vært kjempemoro å kunne sette inn bilder som hører til vår felles familie. Venter i spenning.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Ulltveit-Moe

Fotografier i Gjerstad og Søndeled tatt før 1880: det finnes ganske mange av dem. I Gjerstad begynte den første fotografen ca 1875, men både før og senere brukte folk også fotografer i Risør og Kragerø. Problemet med fotografier før 1900 er identifikasjon. Gjerstad Historielag har samlet bilder, opplysninger om albumer og enkeltfotografier og har en viss oversikt, særlig over øvre del av bygda. Tildels bygger oversikten på albumer med identifiserte bilder. I ytre del av bygda synes mengden av eldre fotografier å være noe mindre, tildels kan årsaken være at det ikke bodde fotograf der, og at der var færre familier med god råd. På Søndeled var nok situasjonen nokså lik med ytrebygda, Gjerstad.Thommes Thommesen Barnholt: hans dåp er ført inn i kirkebok for Gjerstad 1788, p. 30, nr 53. Hans foreldre var Torborg Olsd. Vig og sergiant Thommes Barnholt, som 'nu skal være avanceret til Lieutenant'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!Får lete videre for å se om det finnes noen bilder av noen av disse menneskene.Tenker å ringe til Gjerstad historielag.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Nå lurer jeg på om noen kan sitte på opplysninger om Torbor Olsdatter Vigs og eller Thommes Barnholt som var foreldre til Thomas Thomassen Barnholt som jeg leter etter fotografier av.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.