Gå til innhold
Arkivverket

[#66513] Hansine Johansdtr. Øien f. 1913


Gjest Aud Inger Skurdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Inger Skurdal

Gift med Ingebrigt Iversen Rofstad. e.1911LenkeEtterkommerne etter Ingebrigt finner ikke hennes opprinnelse.Konfirmert i Horg, antas adoptert til Horg.Muntlig informasjon i familien sier at hennes mor, Magda kan være fra Sistrand,Orkdal. Er det noen som kjenner til dette?På forhånd takkmvh Aud Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ved FT 1925 for Trondheim er hun reg. som Magda Anete Schelvan f.10-1-1884 i Trondheim, dampskibspige, ugift, Ladeveien 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei...det er jeg son ba Aud Inger om hjelp her...utifra hva jeg har forstått så er den Johan Schelvan som er lista som fadder til Hansine, Magdas bror, så det er nok ikke usansynlig at Magda også skrev seg som Schelvan...Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Magda Anette Skjelvan ble født i Trondheim 10.01.1884 og døpt i Bakke kirke 24.02.1884, konfirmert i Bakke kirke 17.04.1898. Hun døde i Trondheim 31.03.1928.Hennes foreldre var Fritjof Hilmar Skjelvan, født 1859 i Steinkjer. han døde 10.02.1923 i Trondheim, drukning, og Emma Skjelvan, født 08.05. 1858 i Nedre Stjørdal. hun døde 12.07.1924 i Trondheim og ble gravlagt på Lademoen kirkegård.(Lademoen 1922-1942, død 1924, nr. 51, kvinner)Det er riktig at Johan Skjelvan var Magdas bror.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Takker så mye...endelig ser det ut som det har løsnet :-)da er det bare å utvide søk til nord-trøndelag...takker så mye igjen, og hvis noen mener å vite noe om hvem som er far til Hansine, så er det bare å si ifra...mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Ser jeg har en lite opplysende lenke. Konfirmasjonen til Hansine fant jeg i kirkebok for Støren/Horg 1918-1932, sidetall mangler, konfirmasjon 30 sept 1928. Går ut fra det er biologiske foreldre da det står matros Martin A. Øien og pike Magda Schjelvan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er dåpen til Fritjof Hilmar Schjelvan, i Stod (Forr) 1859, se nr. 36: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Stod (Forr), Ministerialbok nr. 746A05 (1846-1859), Fødte og døpte menn 1859, side 195. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2499&idx_id=2499&uid=ny&idx_side=-196>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Hei Grete!Hansine ble adoptert til Horg, og det kan virke som om det er de riktige foreldrene og ikke adoptivforeldre som står oppført der ja...igjen, tusen takk for hjelp så langt... det er godt å komme litt videre på noe man har stått fast på... og så snart et spørsmål er besvart, dukker 5 nye opp... :-)nvh anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Dåpen til Magda Anette i Bakke kirke 1884, se nr. 13: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet, Klokkerbok nr. 604C03 (1870-1885), Fødte og døpte kvinner 1884, side 228. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15716&idx_id=15716&uid=ny&idx_side=-243>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer står det også at foreldrene ble viet i Lade 23/9-83, se par nr. 24: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lade i Strinda, Ministerialbok nr. 606A09 (1878-1886), Ekteviede 1883, side 329. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeFritjof ble konfirmert i Vefsen i 1874, se nr. 31: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn m/Mosjøen, Ministerialbok nr. 820A15 (1866-1879), Konfirmerte 1874, side 225. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Johan O. Sjelvan og Ingeborg Kr. Mortensdatter med barna Matilde og Edvard i ft. 1875 Vefsn på Halsøens Dampsaug: LenkeEdvard og Mathilde er faddere på Magda Anette i 1884. Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Fritjof Schjelvans kone Emma Hansdatter ble konfirmert i Vår Frue kirke i 1873: LenkeDet er veldig greit å hjelpe andre med å lete etter slekt. Flere ganger har jeg kommet over opplysninger som jeg selv har nytte av, som f. eks, nå, med Emma og Fritjof.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei Randigodt å høre at du finner noe du hsr bruk for... :-)du har i allefall vært med å åpne et 'svart hull' for meg...mvh anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Inger Skurdal

Dette går jo strålende, Anders. Nå har du funnet oldemor og aner, kanskje du skulle legge ut oldefar matros Martin A. Øien som eget tema, finner endel kandidater i ft. 1900, men det er ikke umulig noen kan hjelpe deg på rett veg.Lykke tilmvh Aud Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei aud inger, og takk for crach kurs.. :-)når det gjelder den matrosen tar jeg alt med en liten klype salt... har jo som du vet fått fortalt at faren hennes het johan (og tror det er det som står i Melhusboka også...) men har navnet øien på han også..men man finner vel ut av det på ett eller annet vis...anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Anders, gå inn på denne siden, www.trondheimsbilder.no og søk på schelvan så finner du bilder av din oldemor Magda.Se om denne lenken virker. LenkeFlott dame!Mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen...da har jeg snakket med opphavet mitt. han viste ikke mye, men kunne fortelle meg at hansine hadde en søster (som han mente var hel) og en halvbror...noen av dere som har snublet over noen av disse...har desverre ikke noen navn...anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Johan O. Sjelvan fra ft. 1875 i Vefsn blir enkemann og gifter seg på nytt i Trondheim i 1889 med Laura Oline Larsdatter Øien, vielse i Bakke kirke: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet, Klokkerbok nr. 604C06 (1886-1897), Ekteviede 1889, side 23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15718&idx_id=15718&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er Johan og Laura med sine barn i ft. 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Dåpen til Laura Oline Larsdatter i Bakke kirke 1869 med foreldre Lars Larsen Skjetneøien af Tiller og enke Elen Andreasdr Saxvig: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet, Klokkerbok nr. 604C02 (1851-1869), Fødte og døpte 1868, side 542-543. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16362&idx_id=16362&uid=ny&idx_side=-250>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen...fant dåpen til søstra, og det kan se ut som om det er en halvsøster... : Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lademoen i Trondheim, Klokkerbok nr. 605C01 (1908-1916), Fødte og døpte 1915, side 225. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6569&idx_id=6569&uid=ny&idx_side=-229>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.