Gå til innhold
Arkivverket

[#66522] Akøy, søsknene Jensen i 1900


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Jeg leter etter disse søsknene som vokste opp i Ask i andre del av 1800, men kan ikke finne dem igjen i 1900, verken på Askøy eller andre steder. Kanskje noen kan hjelpe meg? Foreldrene var Jens Larsen og Gjertru Jensdatter fra Haus. Marthe Jensdatter f. 1855 i Haus Lars Jensen f. 1857 i Haus Jens Andreas Jensen f. 1863 i Haus Agathe Jensdatter f. 1866 i Haus Johan Jensen f. 1871 på Askøy Johannes Jensen f. 1874 på Askøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takker Arnfrid. Men tror du det kan være såpass stort avvik fra faktisk fødselsår til det som står i folketellingen? Tenkte at fødselsår var rimlig riktige når vi kommer så langt fram som til 1900...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Jeg har alle fødslene og kirkebokinnførslene både fra Haus og Askøy, det er å følge dem videre som er vanskelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(5) Jeg mente at du må undersøke om der er andre kandidater f på Askøy til de jeg har funnet i 1885, 1900 og 1927; altså som heter Agate Jensen, Lars Jensen og Jens Andreas Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.