Gå til innhold
Arkivverket

[#66526] Tydehjelp: lidt af teksten/konfirmation/Rogaland/Skudenes, 1866


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiI ovennævnte ministerialbok, 1864-1881, side 235, konfirmationsdag 30/9-66, er vores familiemedlem: Georg Elias Holm opført som nr. 2Vi kan læse alder (født) 1/2.52, fødested Drammen, foældre: handelsmand Horatio Tordenskjold Holm, ? Petrea Mathilde Holm, samt med mindre skrift - under Georg Elias Holm: døbt den 30/4.52.Resten af den mindre skrift kan vi stort set ikke tyde.Kan nogen mon hjælpe os ?Med venlig hilsenJan Holm Thomsen, Dk Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei Hilde RossingTak for din hjælp.Jeg kan se at det er meget praktisk at vedlægge lenken der vedrører temaet, så det vil jeg prøve at lære mig. Med venlig hilsenJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Jan!Framfor Petra Mathilde Holm står det Hst, forkorting for hustru.Døbt den 30[?]/4-52, efter Attest af 23/7-66 af Sgpst[sognepræst] Jørg: Moe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei Gunnar!Vi er meget taknemmelige for din hjælp!Georg Elias er døbt i Bragernes d.30/4.52.Kan du mon fortælle os hvorfor der vedrørende konfirmationen står: ' efter attest af...Er det fordi Georg Elias kommer udefra, at den lokale ? sognepræst bekræfter at Georg Elias er døbt ?Under alle omstændigheder igen mange tak for din hjælp.Med venlig hilsenJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.