Gå til innhold
Arkivverket

[#66527] Bergwitz i Kristiania


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Er det noen som har tilgang på ei bok som heter 'Stamtavle over familien Bergwitz med de indgiftede familier Borgen, Semb og Kielland.' Forfatteren er J. K. Semb Bergwitz.Den personen det gjelder er kjøpmann Anton Einar Bergwitz, født 1843 i Hakadalen (Christiania?). Han var sønn av kjøpmann Hans Johan Bergwitz (1809-1854) i Kristiania og hustruen Laura Semb (1816-1895). Han ble gift 5. mai 1880 i Trondheim domkirke med Caroline Marie Baumann, født 2. oktober 1855 i Trondheim og døde 11. september 1949 i Oslo.Jeg har funnet ut at de har et barn, Ingrid Bergwitz, født 1882 i Kristiania.Det jeg lurer å er om de hadde flere barn og om Ingrid ble gift?MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Gravminneregisteret sier noe:I graven ved siden av ovenn. Marie Caroline Bergwitz (født 02/10-1855) på Vår Frelsers gravelund ligger det ei kvinne som bærer navnet Agnes Bergwitz Fleischer. Hun er født 19/01-1909. Denne Agnes deler gravnummer med Hans Holst Fleischer (født 16/02-1867) og Ingrid Fleischer Thorsen (født 04/03-1905).Det er vel ikke utenkelig at Hans Holst Fleischer er Marie Carolines svigersønn, og at Agnes og Ingrid er hennes barnebarn. Agnes (f.1909) og Ingrid (f.1905) ble gravlagt så sent som i 1999.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Flott Iver, takk for tipset. Jeg fant Marie Carolines (eg Caroline Marie) datter som ble gift med Hans Holst Fleischer.MvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Det stemmer Ivar, hun var datter av Anton Einar Bergwitz og hans kone Caroline Marie Baumann. I sitt ekteskap med Hans Holst Fleischer hadde hun fire barn (jenter).Nå forsøker jeg å finne ut hvilke kirkesogn de tilhørte i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.